Нов мост в румънския град Арад, който струва над 165 милиона леи или около 30 милиона евро, е в опасност да се срути още преди да бъде открит за движение, предупреждава местен общински съветник

Съоръжението, която трябваше да бъде предадена в експлоатация това лято, сега се превръща в един от най-големите инфраструктурни скандали в Румъния от 1990 година насам, пише Economica.net.

На границата на възможното: Железопътният мост Ченаб, по който влаковете "надскачат" ежедневно Айфеловата кула

На границата на възможното: Железопътният мост, по който влаковете "прескачат" ежедневно Айфеловата кула

Строителството има сложна задача - да отчете силните пориви на вятъра, достигащи до 260 км/ч

Новият мост над река Муреш има дължина 295 метра и ширина 23,5 метра, включва велосипедни алеи и декоративно LED осветление. Конструкцията му е с т.нар ванти - мощни системи от стоманени въжета. Той е част от по-голям проект за нова линия на обществения транспорт на стойност 227 милиона лева, финансиран с европейски средства.

Кметът на града, проектантът и изпълнителят бяха обвинени от местния политик, че са скрили от обществеността проблемите на моста. Сред тях - установени вибрации още преди края на строителството. Затова и по думите му има реален риск от падане на моста.

България получава зелена светлина за втория мост над Дунав при Русе

България получава зелена светлина за втория мост над Дунав при Русе

Румъния стартира процедура за предпроектно проучване на своя бряг

Оказа се, че твърденията не са напълно безпочвени. На 18 юни областният управител обяви, че Държавната инспекция по строителство е установила "деформации" в конструкцията на моста. Заключението ѝ е, че към момента той не отговаря на стандартите.

Строителят е глобен, а откриването на обекта е отложено с няколко месеца. Общинският съвет гласува това да стане към края на годината.

Повдигналият темата общински съветник обаче цитира свои източници, според които конструкцията е толкова тежко компрометирана, че голяма част от нея наистина ще трябва да се изгражда отново.

Следващите месеци ще покажат кой е крив и кой - прав. Все пак, трудно можеш да скриеш основния ремонт на мост - даже и такъв, който никога не е бил отварян за движение.