Пазарът на смартфони в Китай записа спад за първи път. През 2017 г. доставките са намалели с 4 процента, спрямо 2016 г., показват данните на Canalys, цитирани от BBC.
Спадът слага край на осемгодишния ръст на най-големия пазар в света за мобилните телефони. Той продължава да бъде доминиран от местните марки Huawei, Oppo и Vivo. Така, въпреки общия спад, Huawei записва двуцифрен ръст на продажбите.
Между 2010 и 2015 г. глобалният пазар бе общо взето битка между Apple и Samsung. Но през последните две години по-малките китайски производители надигнаха глава, като започнаха да предлагат цени на много по-достъпни цени.
И докато потребителите в големите китайски градове в Китай и Шанхай продължават да избират последните модели на Apple и Samsung, хората в селските райони не могат да си позволят да отделят толкова средства и продължат да ползват т.нар. "фийчър" мобилни телефони - без операционна система.
Именно китайските брандове опитват да променят това и да предложат смартфони на достатъчно примамлива цена. И успяха.
Сега обаче, след като повечето хора вече имат смартфони, макар и нисък клас, те вече не виждат нуждата да ги подменят. Според Canalys цикълът на живот на ниския клас смартфони вече е около 26,8 месеца. Компанията не предвижда нов ръст на пазара поне до навлизането на устройства с 5G в края на 2019 г.