По данни на агенция Bloomberg, Pepsi Bottling Group Inc., дистрибутор номер 2 на безалкохолни напитки в света, съобщи че печалбата на компанията за третото тримесечие се е увеличила с един процент.

Нетните приходи са се увеличили с $207 милиона, или 86 цента на акция, спрямо 205 милиона и 82 цента през миналата година, когато печалбите бяха подпомогнати от съдебно решение.

Акциите на компанията бяха спаднали до най-ниското си ниво две години по-рано, когато Deutsche Bank смени рейтинга на акциите на Pepsi от „купува" на „задържа", главно поради слабите резултати на компанията в Мексико.

Продажбите на газирани напитки в Мексико, вторият по значение пазар, тогава бяха спаднали с 1%. Като отговор, американската компания се концентрира върху маркетинга на не-газирани напитки като зеления чай Lipton, за да привлече потребителите, отказващи се от „сода".

С новата програма на Pepsi пазарния дял нарасна със 17%, докато Coca cola е увеличила пазара си за периода със 7%. Продажбите на Pepsi за тримесечието нараснаха със 7,7% до 3,46 милиарда долара. От компанията потвърждават, че нарастването в глобално отношение за цялата 2006 година ще е около 4%, а на американския пазар - 3%.

Третото тримесечие е толкова успешно поради промяна в данъчните закони, смятат Pepsi Bottling. Друга причина за общия подем в Pepsi е изборът на асортимент, състоящ се главно от здравословни и „спортни" напитки, което отговаря на потребителските предпочитания, създава добър имидж на компанията и печели привържениците на Coca cola. В момента Pepsi държи 79% от пазара на спортни напитки.