Китайският износ на електромобили за Европейския съюз се сви с 19,6% през януари и февруари 2024 г. в сравнение със същия период на миналата година. Това се случва на фона на разследването ЕС дали субсидиите на Китай дават на производителите на автомобили несправедливо предимство пред други производители на електромобили, пише Oil price.

През първите два месеца на 2024 г. Китай е изнесъл близо 75 600 електромобила за ЕС, според официални китайски митнически данни, цитирани от Bloomberg във вторник.

През октомври ЕС започна разследвания относно субсидиите за вноса в ЕС на електрически превозни средства с батерии (BEV) от Китай, за да определи “дали веригите в Китай се възползват от незаконно субсидиране и „дали това субсидиране причинява или заплашва да причини икономическа вреда на производителите на BEV в ЕС .”

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

BYD идва в Европа, но регулациите, високите разходии за труд и лоялността на клиентите, може да спънат китайската компания

Европейските производители имат няколко причини да бъдат оптимисти, че ще се справят по-добре в битката на своя територия.

То трябва да приключи през есента на 2024 г. Констатациите от него ще „установят дали е в интерес на ЕС да коригира последиците от нелоялните търговски практики, установени чрез налагането на антисубсидийни мита върху вноса на електрически превозни средства с батерии от Китай“, заяви Европейската комисия.

В своя реч за състоянието на Съюза през септември, председателят на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен коментира, че „глобалните пазари в момента са наводнени с по-евтини китайски електрически автомобили. И цената им се поддържа изкуствено ниска чрез огромни държавни субсидии”.

Китайската BYD стъпва на пазара в Гърция с два електромобила. Какви са цените?

Китайската BYD стъпва на пазара в Гърция с два електромобила. Какви са цените?

Първите два шоурума на BYD ще бъдат отворени в Атина

По думите й това изкривява пазара в ЕС. По-рано този месец Европейската комисия подложи на регистрация вноса на нови акумулаторни електрически превозни средства от Китай, „така че впоследствие да могат да се прилагат мерки срещу този внос от датата на такава регистрация“.

Разследването на китайските субсидии от ЕС трябва да приключи до ноември, но блокът може да наложи мита още през юли.

Комисията заяви, че що се отнася до субсидиите, тя „разполага с достатъчно доказателства, показващи, че вносът на съответния продукт от КНР е субсидиран“.