Проблемите с производството на електромобили на Volkswagen в Германия продължават. Компанията обяви, че преустановява производството на електромобили в завода си в Германия след като отбеляза, че страда от липса на електрически двигатели.
След като спря производството на електромобили в завода си в Дрезден миналия месец, Volkswagen спира производството на няколко електрически модела в друг завод в Германия. Става въпрос за завода на компанията в град Цвикау. Това е и най-големият завод за производство на електромобили на Volkswagen в Европа.
Според автомобилния производител това се налага, заради липса на електрически двигатели. Говорител на VW е заявил пред Reuters, че "производството на електромобили в завода на Volkswagen Group Components в момента е възможно само в ограничена степен."
Спирането на производството ще засегне електрическите модели на VW Group, kato Audi Q4 e-tron (и Sportback) и моделите Volkswagen ID.4 и ID.5.
Автомобилният производител обяви инвестиция от близо 1,3 милиарда долара през 2018 г. за трансформиране на завода за производство на електрически модели. По-високите лихви и по-малкото субсидии обаче доведоха до спад на търсенето на електомобилите на марката.
Volkswagen съкрати около 300 служители от завода си в Дрезден в края на октомври, като посочи като причина забавяне на поръчките.
Новината за спирането на продукцията идва, след като VW вече планира да затвори производствена линия в Цвикау през празниците заради ниско търсене.
Въпреки че доставките на електрически автомобили са нараснали с 45% през първите девет месеца на годината, финансовият директор на компанията, Арно Антилиц коментира, че поръчките за електромобили в Европа са намалели до 150 000. Това е с 50% по-малко от миналогодишните общо 300 000.
Делът на продажбите на електромобили на VW достигна 9% през третото тримесечие, което е близо до целта на автомобилния производител.
Въпреки че има много съобщения за забавяне на търсенето на EV заради производители на автомобили като Volkswagen, Ford и GM, които забавят производството и целите си, това не е точно така, смятат от специализираното издание Electrek.
По-високите лихвени проценти и драстичните намаления на цените на Tesla тази година, затрудняват конкурентите да се справят. Model Y на Tesla остава най-продаваният автомобил през септември и е на път да стане най-продаваният автомобил в световен мащаб тази година.
Tesla има преднина и я използва в своя полза като понижава цените. Лидерът в електромобилите поставя предизвикателство пред конкурентите.