Volkswagen Group съобщи, че доставките на електромобили са се увеличили с 45% на годишна база, достигайки 531 500 през първите девет месеца на годината. Делът на продажбите на електромобили на VW възлиза на 9% през третото тримесечие за общо 7,9% до септември.
Има нещо обаче, което може да притесни компанията. Европа беше най-големият пазар на електромобили на Volkswagen, отчитайки над 341 000 електрически модела (61%), продадени до септември.
Но според финансовия и главен оперативен директор на Volkswagen Арно Антлиц поръчките за електромобили в Европа са намалели до 150 000. Това е с 50% по-малко от миналогодишните, възлизащи на 300 000.
Европа е мястото за 64% от доставките на електромобили на Volkswagen през тази година. Китай пък е най-големият пазар на автомобилния производител по отношение на печалби. Там са продадени 117 100 модела (+4%). Доставките на електромобили в САЩ са нараснали със 74% до 50 300, пише специализираното издание Electrek.
Въпреки че доставките са нараснали в Китай, Антлицсмята, че компанията може да загуби пазарен дял, що се отнася до електромобили, на фона на новите модели, създадени с XPeng, които започват да се разпространяват.
В Европа
Трудностите на автомобилния производител доведоха до съкращения на производството в Германия миналия месец, заради забавяне на търсенето.
Компанията се надява, че "освежените" ID.4 и ID.5, най-продаваните електромобили на VW, ще помогнат да нещата да се обърнат. Новите модели се предлагат с ново електрическо задвижване и батерия, осигуряващи по-голям пробег.
Volkswagen пусна своя ID.7, който е достъпен за поръчка от седмици. Новият електрически седан започва от €56 995 и може да измине до 621 км.
Въпреки че поръчките за електромобили в Европа намаляват, Volkswagen коментира, че те са започнали да се увеличават през третото тримесечие, заради новите модели, които излизат на пазара. Електрическите превозни средства ще продължат да набират скорост до края на десетилетието, а Китай даде пример, че този преход може да стане бързо.
Striker
на 28.10.2023 в 10:28:20 #1На Соцваген може и да са намалели, Тесла продават здраво. На БМВ също, дето на една платформа и електро, и с ДВГ, ххеххе, така не става байно.