Министерството на финансите на Германия обмисля възможността за 15-процентен специален данък върху приходите от онлайн реклама, събрани от чуждестранни интернет компании като Google или Facebook от германските оператори, съобщава днес Wirtschaftswoche.

Министерството е в ранен етап на проучване на подобен ход, добавя седмичното издание.

Този ход би могъл да доведе до третиране на плащанията за онлайн рекламиране по същия начин като плащането на лицензионни такси, което би направило германските дружества подлежащи на удържане на приспаднати данъци.

Германските компании, които решат да пускат онлайн реклами, ще трябва да възстановят този приспаднат данък от интернет компаниите, тъй като приходът ще бъде всъщност данъчно им задължение, се казва в доклада.

Минаването през германски клиенти би било необходимо, тъй като данъчната система няма достъп до оператори, базирани в чужбина.

Финансовото министерство е потвърдило плановете, но подчертава, че няма споразумение за това как да се процедира между федералните финансови власти и отделните провинции, съобщава списанието.