Продажбите на мобилни телефони в премиум сегмента (над $400) през първото тримесечие на 2020 г. спадат с 13% спрямо същия период на миналата година, показват данните на Counterpoint. Той обаче остава ключов за производителите, тъй като носи близо 57% от общите приходи.
Начело остава Apple с пазарен дял от 57%, а на второ и трето място са Samsung и Huawei. Макар че повечето компании отчитат спад, OPPO расте със 67% (макар и от ниска база), благодарение на новите Reno 3 и Reno 3 Pro 5G. Xiaomi също записва ръст от 10% и за първи път от третото тримесечие на 2018 г. влизат в топ 5 в премиум сегмента.
Все пак, в сравнение с останалите ценови класове, в премиум сегмента продажбите са най-консолидирани - топ 3 на играчите държат 88% дял.
Apple и Samsung са на първите две места във всички региони, освен в Китай, където фаворит на местната публика е Huawei. Нещо повече: 90% от всички продажби на Huawei в този сегмент са от Поднебесната империя.
Говорейки за модели, iPhone 11 запазва първа позиция като най-продаван модел в премиум сегмента (а и изобщо). Четири от първите пет места в класацията са за Apple, а петата - за Huawei Mate 30 Pro 5G.