Apple се извини на клиентите си за промените в софтуера, които намалиха ефективността на по-старите модели на iPhone, за да бъдат предотвратени неочаквани изключвания, твърдейки, че не е действала с идеята да съкрати живота на продуктите.
Компанията обеща да замени батериите срещу по-малка сума и да пусне софтуер през 2018 г., с който клиентите да могат да наблюдават здравето на батерията на телефона си.
Потребителите ще могат да получат резервни батерии за iPhone, които вече не са гаранционни, срещу 29 долара, вместо досегашните 79 долара. Компанията ще пусне актуализация на операционната система iOS, която позволява на потребителите да видят дали състоянието на батерията на смартфона им оказва влияние върху производителността.
Разкритото забавяне на софтуера, което доведе до значително по-бавна работа на iPhone 6 и iPhone 6s, провокира няколко клиенти на компанията да заведат дела срещу нея.
Някои обвиниха Apple, че умишлено забавяне работата на по-старите модели, за да насърчи потребителите да ги заменят с по-нови, по-скъпи модели. Цената на дребно на iPhone X, която започна да се продава миналия месец, започва от 999 долара.
"Никога не сме правили и няма да направим нещо, за да съкратим умишлено живота на който и да е продукт на Apple или да понижим потребителското преживяване, за да стимулираме клиентите да си купят по-нов продукт. Винаги сме искали нашите клиенти да могат да използват своите телефони iPhone възможно най-дълго", съобщиха от компанията в официално изявление.
Apple обяви, че е представил софтуера в края на 2016 г., тъй като телефоните с по-стари батерии са склонни да се изключват, когато по-енергоемките процеси създават по-големи изисквания към захранването, отколкото биха могли да се справят с батериите.
Това решение намали търсенето на батериите и ограничи проблема с изключването, но Apple заяви през последните месеци, че потребителите смятат, че забавянето на техните смартфони е станало недопустимо.