Пазарът на бюджетни смартфони в Индия става все по-пренаселен, след като китайският гигант Lenovo пусна новия си модел P2 в страната, която е дом на повече от 1 милиард души.
Китай е най-големият пазар за мобилни устройства в света, но там вече няма голямо поле за растеж. Това е и причината производителите да се обърнат към Индия, която изпревари САЩ по брой потребители на смартфони през миналата година. Тя е и най-бързо развиващият се пазар в момента.
За да пробият там обаче компаниите са принудени да пускат доста по-евтини устройства. Така например новият Lenovo P2, който се продава за 16 999 рупии или 249,45 долара влиза в графата средни до скъпи телефони в сравнение с останалите модели, които се продават в Индия.
"Ако погледнем пазара в Индия повечето смартфони са на цени под 100 долара, като те представляват над 50% от всички продажби", коментира Сатиш Лале от Frost & Sullivan пред CNBC.
За да отговори на търсенето в държавата от Lenovo вече пуснаха серия бюджетни устройства, включително А2010, излязъл през 2015 година. Тогава той беше най-евтиният 4G смартфон в Индия на цена около 4999 рупии или 73 долара.
Освен Lenovo обаче и други китайски производители имат успех в страната, включително едни от водещите - Xiaomi и Oppo.
"Под 200 долара има два сегмента, които набират сериозна скорост. Това от една страна са индийските доставчици, като Micromax, Karbonn, Lava, които продават телефоните си много евтино. Те могат да паднат до 30 долара", коментира Ръсбах Доши от Canalys.
"От друга имаме Oppo, Vivo и Lenovo, които продават малко по-скъпи смартфони - около 150 и 200 долара", допълва той.