Лондонското летище "Хийтроу" ще изпробва множество камери с ултрависока разделителна способност, за да определя по-точно кога пистите му са свободни и да съкрати времето между полетите с 20 секунди, пише Bloomberg.

Ако опитите са успешни, системата първоначално ще бъде разгърната, когато 87-метровата контролна кула на най-голямото летище в Европа е обвита в облаци. При подобна ситуация ръководителите на въздушното движение разчитат на показанията на радарите, за да определят положението на самолетите.

Това изисква оставянето на по-дълго време между полетите, заради летището което губи по 9 приземявания на час или 20% от обичайния общ брой.

Изгледът от камерите ще бъде обработен от платформа за изкуствен интелект на канадската Searidge Technologies, която ще разяснява изображенията и ще разкрие на ръководителите кога конкретен самолет е освободил пистата, за да разрешат на следващия полет да се приземи.

Най-натовареното летище в Европа най-накрая получава трета писта

Най-натовареното летище в Европа най-накрая получава трета писта

Одобрение на проекта се чакаше от десетилетия

Доставчикът на услуги за въздушния трафик NAT ще проведе проучване на повече от 50 000 пристигащи през март и ще представи резултатите пред британския Орган по гражданска авиация, като се очаква новата система да заработи още през тази година.

Същата технология може да контролира и третата писта на летището за 22 млрд. долара, която трябва да бъде отворена за полети до 2025 г., премахвайки необходимостта от изграждане на нова контролна кула.

По-малкото летище Лондон сити премахва изцяло кулата си, заменяйки я с пилон с камери за увеличаване на мащаба. Това позволява полетите да бъдат управлявани от контролния център в Суаник, който се намира на почти 130 км разстояние.