Усъвършенстваният дизайн на акумулаторните клетки и новите производствени процеси, очертани от Tesla, са обещаващи, коментират пред Reuters експерти по батериите. Те обаче поставиха под въпрос колко бързо тези технологии могат да бъдат внедрени и доколко те ще допринесат за намаляването на общите разходи.
Новата акумулаторна клетка на Tesla е от ключово значение за постигането на целта разходите за батерията да се редуцират наполовина и да се увеличи производството почти 100 пъти до 2030 година. Клетката разполага с по-голям цилиндричен формат, наречен 4680, който може да съхранява повече енергия и е по-лесна за изработка.
"Ние не навлизаме в клетъчния бизнес просто така, за спорта, а защото това е основното ограничение", за да произвеждаме 20 милиона автомобила годишно в крайна сметка, посочи Мъск във вторник по време на презентация "Ден на батерията".
Форумът обаче разочарова инвеститорите. Следващите няколко коментара показват защо това не трябва да бъде така.
Джийн Бердичевски, главен изпълнителен директор и съосновател на производителя на материали за батерии Sila Nanotechnologies и бивш архитект на акумулаторни системи в Tesla: "Най-конкретното, най-осезаемото и може би най-въздействащото нещо е новият клетъчен дизайн. Това е наистина добър дизайн, което води до по-ниски производствени разходи на клетъчно ниво. Най-трудното нещо обаче не е да направите клетката, най-трудното е да започнете да я произвеждате в мащаб."
Шърли Менг, професор от Калифорнийския университет в Сан Диего: "Повечето елементи бяха очаквани - като формата на 4680, дизайнът, силициевият анод, разнообразен избор на катоди. Бях изненадан от процеса на производство на катоди и новите сплави на основата на алуминий."
Гари Кьониг, доцент в Университета на Вирджиния: "Изглежда, че често хората търсят нов тип батерия, но промяната на нещата като фактора форма може да има голямо значение и много от дискусиите констатираха тези постижения. Улесняването и по-бързата обработка може да направи относително големи подобрения на по-голямо ниво."