С всяка изминала година все по-голяма част от населението вече не си спомня бавно зареждащите изображения или доминацията уеб порталите.

Повечето от уебсайтовете през 1998-а година са били или новинарски сайтове, или търсачки. Днес онлайн съдържанието се разпространява между различни устройства. В резултат на това страниците в интернет имат сложна структура.

Кои обаче бяха интернет пионерите две десетилетия назад и кои оцеляха до днес разказват от Visual Capitalist и показват в своя инфографика.

Америка влиза в интернет

За милиони любопитни американци знаменитият онлайн портал AOL в края на 90-те е врата към световната мрежа World Wide Web. По време на неговия пик потребителите му наброяват 35 милиона души.

До 1999 година AOL е била част от нарастващия балон на Dot-com порталите, който стигна до зашеметяващата пазарна оценка от $222 милиарда долара.

Марката на AOL може да избледняла сред останалите интернет хегемони, но никога няма да бъде напълно забравена. Към днешна дата тя е част от групата на Yahoo, след като Verizon придоби и двете легендарни онлайн марки. Така се роди Oath, на която залагат да се превърне в конкурент на лидерите Google и Facebook.

Първите хостинг компании

След като интернет стана толкова масов сред хората, хостинг компании, като AngelFire и GeoCities, направиха възможно за потребителите да създават своите страници в онлайн мрежата.

GeoCities имат голяма заслуга за развитието на ранния интернет, като те осигуриха домейни на много уебсайтове и така позволиха на хората да създават съдържание. Ако уеб пространството беше физическо място, то щеше да е третият най-голям град в Америка.

Съществуваше сериозен риск тази ранна интернет общност да бъде напълно изтрита, след като GeoCities влиза в сянката на Yahoo през 2009 година, но независимият интернет архив направи записи на страниците, които е хоствала GeoCities.

Courtesy of: Visual Capitalist

От А до Я

През 1998 година, още преди Amazon да се превърне в добре смазана машина за продажби, компанията беше в известен застой. В действителност служителите прекарваха дълги работни дни, за да са сигурни, че стоките ще получат своите купувачи. Amazon.com се превърна в един от най-големите сайтове за онлайн пазаруване, след като хората свикнаха да си набавят необходимото по този начин. Търсенето нарасна, когато компанията разшири своя асортимент от стоки отвъд първоначално предлаганите книги.

Концепция за дигитални списания

Meredith, вероятно като Oath, e може би най-неразпознаваемото име за много хора в настоящата класация на първите 20 лидера в интернет пространството. Meredith не е име на хостинг компания, но управлява голяма част от популярните в САЩ списания, като Реople, Sports, Illustrated, Health, включително и техните дигитални версии. Компанията притежава също и местни телевизии на територията на Съединените щати.

След придобиването на Time Inc. през 2017 година, Meredith стана най-големият издател на списания в света и освен това такъв в най-сериозно онлайн присъствие.

"Хей, Google"

Когато трябват отговори на въпроси, хората се обръщат към интернет търсачките, но разнообразието им през последните години намаля значително.

Вижда се, че през 2013 година сайтовете About.com, Ask.com и Answer.com са сред предпочитаните варианти за отговор, но Google определено затвърждава лидерските си позиции сред търсачките. Няма изгледи в близко бъдеще Google да има сериозна конкуренция в лицето на някое име от първите топ 20.

Новаци

Социалните мрежи се развиха глобално и вече са средство за комуникация въпреки разстоянията. След влизането на Facebook в първите 20 интернет платформи през 2007 година, компанията все още е лидер и до днес. Докато на други социални мрежи им отне повече време, за да се превърнат в интернет гиганти.

През 2018 г. Twitter, Snapchat и Facebook бяха сред първите 20, като LinkedIn и Pinterest не изостават много в класацията.