Във връзка с приложението на чл.53 от Закона за защита на потребители (в сила от 10 юни 2006) ePay.bg разработи процедура за отложено плащане, която може да се ползва от всеки регистриран търговец.

Ако в рамките на седем работни дни, след доставката на стоката, клиентът не е отказал плащането, сумата автоматично се прехвърля в сметката на търговеца.

През седемдневния период блокираната сума на клиента се намира в неговата Mикросметка като наличност, но той не може реално да борави с нея, без да откаже плащането. 

Всеки регистриран търговец в системата за електронни разплащания ePay.bg, който предлага стоки и услуги в електронния си магазин, има възможността да събира задължения от клиентите си, чрез отложено плащане във връзка с чл. 53 от "Закона за защита на потребителите".

Всеки търговец при подаване на информация за задължението на клиента, може да укаже дали плащането да се извърши веднага или да бъде отложено

През този период средствата остават собственост на клиента, като същевременно търговецът е информиран, че клиентът разполага с необходимата сума, която е блокирана във връзка с конкретната продажба.