Ако сте използвали Facebook напоследък, може би е време да поискате повишение. Според новите цифри от уебсайта за маркетингови проучвания eMarketer сте изкарали за компанията над 20% повече през тази година спрямо миналата, пише британският в. Guardian.
Средният потребител на социалната мрежа в момента генерира по 12,67 долара от приходи от реклама на година. Миналата година тази сума е била 10,03 долара. Очаква се числото да нарасне до 17,50 долара през 2017 г.
Ако пък не сте фен на Facebook, можете вместо това да печелите пари от Twitter. Днес компанията прави по 7,75 долара на потребител спрямо 5,48 долара през миналата година. Средният приход на потребител се очаква почти да се удвои през следващите няколко години - до 12,56 долара през 2017 г.
Все пак за социалните мрежи местоположението ви има ужасно голямо значение за това колко ценен потребител сте. Ако анализираме разликите между американците и останалата част от света, става очевидно защо САЩ получава по-голямо внимание от Facebook и Twitter.
Потребител на Facebook извън САЩ ще изкара на сайта 7,71 долара тази година, а американец ще му спечели солидните 48,76 долара. Подобно несъответствие се забелязва и за Twitter: средният приход на потребител е 3,51 долара в страните извън САЩ и 24,48 долара там.
Откъде обаче ще дойдат допълнителните пари? От две места: рекламодателите ще плащат повече, за да продават продукти на социалните мрежи, които пък от своя страна ще измислят повече начини да ви показват реклами. Може да изглежда сякаш Facebook и Twitter са достигнали точка на насищане в броя на показваните реклами, но с постоянното разработване на нови продукти винаги ще има нови места за вмъкване на реклами.
По-голямото заплащане от рекламодателите също може да се случи по две причини: търсенето и предлагането. Със загиването на печата, спада на електронните медии и възхода на приставките, блокиращи реклами, се свиват и възможностите за директна реклама към потребителите.
От друга страна социалните мрежи предлагат все по-добри сделки на рекламодателите. Колкото повече информация има даден сайт за определен потребители, толкова по-ценно е рекламното пространство на екрана им. Новите и иновативни стилове на рекламите също насърчават рекламодателите да харчат повече. Типичен пример са видеорекламите във Facebook и Twitter.
Разбира се, Facebook всъщност не ви плаща за всичките пари, които сте ѝ изкарали. Някои обаче смятат, че би трябвало да го прави. Музикантът и интернет теоретик Джейрън Ланиър твърди, че трябва да бъде компенсирани за всяка частица от данните, които предоставяме на „шпионските агенции", както той нарича Facebook и Google.