Технологичният гигант Google инвестира 120 млн. долара в китайската платформа за мобилни игри Chushou.

Основана през 2015 г., Chushou е онлайн платформа за електронни спортове, където потребителите могат да излъчват на живо игри от мобилните си телефони. Услугата има около 8 млн. потребители и 250 000 излъчвания на живо на ден.

Google ще помогне на китайската фирма да разшири услугите си, за да се насочи към повече зрители в чужбина.

"Chushou е изградила впечатляваща платформа, с бързо разрастваща се база от активни създатели и потребители на съдържанието и планове за интелигентно разширяване", каза Франк Лин, който ръководи корпоративното развитие на Google в Северна Азия.

Платформите за стрийминг на игри на живо са популярна форма на електронните спортове в Китай, част от растяща индустрия, която включва състезателна игра, гледана от зрители.

Видеоплатформата YouTube, която е собственост на Google, стартира специализирана услуга за излъчване на геймъри на живо по интернет през 2015 г., завладявайки голяма част от световния пазар.

Инвестицията е втората за Google в китайски стартъп. Технологичният гигант търси нови пътища на китайския пазар, където търсачката му е блокирана от властите от 2012 г. насам.

Американската компания придоби миноритарен дял в китайския стартъп Mobvoi, развиващ изкуствен интелект, през 2015 г. като част от кръг за набиране на средства на стойност 75 млн. долара.

Невъзможността на Google да достигне до големия брой млади и технически грамотни интернет потребители в Китай е предизвикателство за компанията, чиято търсачка се е разширила, за да стане най-голямата и най-използваната в света.

През миналата година Google се насочи към Китай като потенциален пазар за разработките си, свързани с изкуствения интелект.

През декември тя стартира лаборатория за изкуствен интелект в страната, а през май проведе мач по популярната китайска игра Го между своя софтуер с изкуствен интелект Alpha Go и китайския шампион в играта Ke Jie. Мачът беше широко отразен в световните медии, но не и в местните медии.

Наскоро изпълнителният директор на Google Сундар Пичай участва в голямо събитие в Китай, организирано от кибер регулатора на Китай, която наблюдава интернет цензурата в страната.