Чрез вграждане на нова технология в браузъра си Chrome, Google планира да блокира показването на някои реклами.

Новият "аd-blocker" ще се активира по подразбиране в десктоп и мобилните версии на най-популярния браузър в света, пише деловото издание "Уолстрийт Джърнъл", цитирано от TechNews.

Подобен ход на пръв поглед, може да повлияе силно не само върху онлайн медиите и компаниите за дигитална реклама, но и на самата Google. Изглежда сякаш интернет гигантът стреля срещу себе си, предвид, че онлайн рекламата е основният източник на доходи за компанията.

Но не това е целта на Google. Новата система ще блокира само неприемливите реклами, дефинирани от "Коалицията за по-добри реклами", на която Google e член. Такива са например изскачащите прозорци с броячи, които насилват потребителите да видят рекламата, преди да се зареди уеб страницата, както и автоматично пусканите видеа.

Според предварителните информации, Google все още обмисля как най-добре да реализира своя план за блокиране на неприемливи реклами. Едно от възможните решения е да се блокират всички реклами в даден сайт, ако една реклама или една от неговите страници не съответства на изискванията за приемлива реклама.

Ако реализира своята идея, Google ще получи изключителен контрол върху рекламния пазар. Освен, че е най-големият доставчик на онлайн реклама, Google ще стане и компанията с най-голямо влияние върху блокирането на реклами.