През август 2015 г. Google преструктурира своята организация и така се роди Alphabet. Тя стана новата компания майка на гиганта. Този ход беше изненада за много хора от индустрията. Но още по-изненадващо за инвеститорите в имена на домейни беше решението на Alphabet да хоства новия си корпоративен уебсайт с име на домейна .XYZ. Някои взеха веднага решение да закупят свързаните с Google имена на домейни .XYZ, надявайки се да се сдобият част от "дигитален имот", който скоро може да бъде толкова ценен, колкото .com, пише Forbes.
Google играе значителна роля в разпадането на .com, чрез инвестиции в gTLD пространството и възприемането на gTLD като еквивалент на често използваните окончания на имена.
През октомври 2013 г. Internet Corporation for Assigned Names and Numbers (ICANN) започна да делегира първите gTLD, позволявайки на организациите да регистрират различни различни от .com и .NET форми в края на URL адреса на уебсайта.
Google кандидатства за 101 gTLD. Много от тези окончания са специфични за марката. Това са .google, .android и .nexus, но много от тях са общи като .docs, .app и .home.
За момента Google използва някои от тези gTLD в продуктите си и услугите. Например фирменият блог на Google се хоства на "blog.google".
Според Google ключовите думи в TLD не дават предимство или недостатък в търсенето. Това би трябвало да значи, че фотограф, използващ завършването на име на домейн .photo, няма да се класира по-високо от някой с .com и обратно.
.Com все още е кралят на интернет пространството. .Com, които обикновено се продават на вторичния пазар, все още могат да осигурят милиони на продавачи. Например през 2019 г. Voice.com се продава за 30 милиона долара. Преди 2 години California.com се продаде за 3 милиона долара. Shoes.com се продаде за 9 милиона долара през 2017 г.