Притесненията на Facebook относно iOS 14.5 не изглеждат пресилени. Flurry Analytics съобщава, че едва четири процента от американските потребители на iPhone са позволили на компанията да следи действията им 12 дни след публикуването на обновлението, предава Engadget. В световен мащаб този дял расте до 12 процента, но е ясно, че повечето хора отказват да бъдат следени, когато имат възможността да го направят.

Изследването е проведено сред 2,5 млн. потребители в САЩ и 5,3 млн. в световен мащаб.

Резултатите обясняват защо Facebook поведе мощна атака срещу промените в защита на поверителността на личните данни, които Apple въвежда. Изглежда, че компанията на Зукърбърг ще загуби огромен дял от данните, които събира от iPhone потребителите, и съответно от приходите си. Google все още не е коментирала дали ще въведе подобни промени в Android.

Междувременно кампанията на Facebook продължава и компанията дори се опитва да заплашва потребителите, че услугите ѝ ще станат платени, ако те откажат да бъдат следени от социалните мрежи на интернет гиганта. Компанията добави съобщение, което съобщава на потребителите на iPhone и iPad, че следенето "помага Facebook да бъде безплатен".

Съобщението бе възприето от потребителите в социалните мрежи като опит за заплаха.

Голямата борба на Apple и Facebook за бъдещето на интернет

Голямата борба на Apple и Facebook за бъдещето на интернет

Зукърбърг повежда война, за да защити възможността компанията му да продължи да следи постоянно потребителите