Нов уеб базиран административен регистър ще обедини Регистъра на административните структури и Регистъра на държавните служители за повече прозрачност и отчетност в държавната администрация.

Идеята за регистъра беше представена на пресконференция в МДААР днес, 6 ноември 2006 г, от зам.-министъра на държавната администрация и административната реформа Гюнер Рамис.

За момента съществуващите регистри нямат опциите да предоставят винаги пълна и актуализирана информация, в резултат на което намаляват и посещенията в тях, съобщиха от пресцентъра на МДААР.

Административният регистър ще представлява единна електронна система от база данни, която МДААР ще води и поддържа. Тази база данни ще бъде актуализирана чрез редовно предоставяна информация от страна на административните структури, от техните ръководители, от служителите по вписванията, от длъжностните лица по контрола.

До системата на регистъра ще се влиза със специален „пропуск", който всеки граждани ще може да получава директно от сайта на МДААР.

Уеб базираният административен регистър ще подсигури свободен достъп на гражданите и бизнеса до цялата база данни, ще събере регистрите, свързани с администрацията, на принципа „под един покрив" и ще предостави възможността да бъде използван информационният масив за анализи на състоянието на администрацията.

Гражданите ще могат да получават актуална информация в реално време за всичко, свързано с държавната администрация, с административните структури и ръководните им органи, регулаторните режими и административните услуги, с незаетите длъжности в администрацията, с обявленията за конкурси.
С едно посещение в интернет всеки потребител ще може да получи информация за това колко незаети длъжности има във всяка администрация, каква е общата численост на държавните служители, какви конкурси са обявени, какво е минималното заплащане за свободните длъжности, как се издават лицензи, изисквания, документи, срокове.

Създаването на уеб базирания административен регистър е в изпълнение на проекта "Създаване и поддържане на Административен регистър", одобрен от Съвета за европейска интеграция, на обща стойност от 100 000 лв.

На 11 октомври 2006 г. беше открита процедура за възлагане на малка обществена поръчка (открит конкурс) за разработване и доставяне на информационна система за поддръжка на Административния регистър (ИСПАР).

На 10 ноември 2006 г., публично ще бъдат отворени офертите кандидатите, подали документация за участие в конкурса. В края на 2007 г. системата трябва да стартира, като преди това ще има тестови и обучителен период за работа със софтуера.