Към какво се стреми ръководството на социалната мрежа Facebook според вас? Може да кажем, че от интернет компанията искат да доминират на глобално ниво и изглежда имат конкретен план как да го направят.
Миналата седмица Марк Зукърбърг заяви, че сайтът вече ще предлага възможност за видео споделяне, което ще бъде насочено специално към някои по-затворени развиващи се икономики. След това потвърждение много заговориха, че от Facebook ще се опитат да ангажират "следващия милиард души", пише Business Insider.
В момента основните приложения, собственост на компанията, имат месечно по 1,5 млрд. активни потребители. Погледнато в детайли платформата за споделяне на снимки Instagram има 300 млн. активни профила, а Messenger и WhatsApp имат съответно 700 млн. и 900 млн. потребители. Тази бройка представлява голяма част от населението на Земята, но от социалната мрежа твърдят, че това е само началото.
Около 3 млрд. души имат достъп до интернет, а през следващите пет години се очаква още 3 млрд. да започнат да използват глобалната мрежа, като това се отнася най-вече на развиващи се държави, като Индия и много такива в Африка. Целта на компанията е да успее да привлече всички тези хора със своите приложения. Ето и стъпките, които от Facebook планират да предприемат за изпълнението на тази цел.
1. Да оптимизират социалната мрежа, така че да работи навсякъде
Американците и европейците могат да използват смартфоните или таблетите си, за да разглеждат т.нар. News Feed на Facebook, без никакво забавяне. Това обаче не се отнася за останалата част от света, където интернет връзката е значително по-слаба. Така социалната мрежа е изправена пред предизвикателството да убеди тези хора, че все пак е важно за тях да използват нейните приложения.
Марк Зукърбърг е възложил работата в тази посока на специален екип от специалисти, който през миналата седмица обяви и първото си постижение. Експертите са създали специален отворен код, наречен Network Connection Class, който отчита силата на връзката с интернет на всеки потребител. В случай, че тя е слаба, на стената му в социалната мрежа ще се зареждат по-малко новини, с приоритет само такива, от които той се интересува.
2. Да се потвърди, че всички нови потребители ще донесат печалба
От социалната мрежа искат да са сигурни, че все пак привличането на толкова много нови потребители ще им донесе печалба. В момента около 60% от регистрираните в сайта живеят извън Северна Америка или Европа, но те носят едва една четвърт от печалбата на компанията.
За да променят това и да увеличат приходите си извън Щатите и Стария континент, от интернет бранда са направили няколко основни стъпки. Едната от тях е програмата Creative Accelerator, която помага на търговците индивидуални канали и възможности за свързване с техните потенциални клиенти на местно ниво. Освен това от фирмата отвориха офис за продажби в Йоханесбург, който да разшири влиянието на сайта в Африка.
3. Да осигури интернет на хората, които още нямат достъп до него
За да достигне до потенциалните клиенти, живеещи в развиващите се държави, от Facebook не разчитат само на властите в тези страни.Facebook От социалната мрежа успяват да достигнат до повече хора, като използват партньорството си с неправителствената организация Internet.org. Заедно с това те планират да пуснат през следващата година първите самолетни на соларни батерии, които ще осигурят връзка с глобалната мрежа и на такива места, които не разполагат с необходимата инфраструктура за това.