Българската компания Rose Air откри първия си собствен хангар, който се намира в северната част на летище София. Това стана ясно по време на пресконференция вчера, на която беше представено съоръжението пред журналисти. Първият самолет за ремонт се планира да пристигне днес.

Съоръжението е разположено на около 5 000 кв. м. площ. Височината му е 20 метра и е близо 80 метра широко. В него ще се осъществяват технически проверки на самолетите от тип C, като се планира на по-късен етап да се правят и по-сложни от типа D. Хангарът събира едновременно до 3 самолета от типа А320.

По думите на представители на компанията земята е била купена още през 2016 година. Основна дейност на компанията досега беше въздушни карго превози със самолет от типа Ан-26. Поради сериозно увеличаващият се въздушен трафик както в Европа, така и на глобално ниво, дружеството се преориентира към наземното обслужване на самолети.

Lufthansa Technik превръща София в най-голямата си база за ремонт на самолети в Европа

Lufthansa Technik превръща София в най-голямата си база за ремонт на самолети в Европа

Компанията инвестира 40 милиона евро в нов хангар и три производствени линии

Проектант на обекта е проф. Михаил Цанков. Специалистът е известен още с други свои проекти като най-голямата спортна зала в България "Арена Армеец", стадион "Лудогорец Арена", стадион "Варна", както и магазина на веригата Home Max в града.

По думите на представители на Rose Air новият център за ремонт на самолети ще осигури работа на 100 специалисти. Първият клиент на компанията е унгарският нискотарифен превозвач Wizzair, който е наел една от трите линии за обслужване за срок от 10 години. Сумата както на инвестицията в хангара, така и на договора не се съобщава.

Интересен факт е, че на същото място, където днес се намира новия център, е била първата аерогара на София - "Враждебна". Оттам е бил осъществен първия граждански полет точно преди 71 години - на 29 юни 1947 година.

С новото съоръжение ремонтните бази на летище София стават вече две. Първата и по-голяма е тази на германската Lufthansa Technik, която оперира в България от 2008 година и чийто хангар е разположен на 6000 кв. м. В него се правят и по-сложните технически проверки от типа D.