Lufthansa Technik е готова с разширяването на базата си в София. Новият хангар добавя още три производствени линии, като така общият брой на самолетите, които могат да бъдат ремонтирани едновременно на летище "София" става осем.
Инвестицията прави базата в България най-голямата на компанията в цяла Европа, каза на пресконференция главният изпълнителен директор на Lufthansa Technik София Даниел Хофман. А в световен мащаб само тази на Филипините е по-мащабна. Новото съоръжение ще държи още един рекорд - най-голямото на Балканите без колони.
Компанията е инвестирала нови 40 милиона евро в разширението. То ще разкрие и още 300 работни места, посочи той. Общият брой на служителите достига 1 300.
Хангарът е построен от българския венчър партньор на Lufthansa Technik - Bulgarian Airways Group, който участва с 24.9%.
Графикът на новите три линии вече е запълнен за следващите почти две години, посочи още Хофман. В новия хангар ще могат да бъдат ремонтирани и ширококорпусни самолети, макар за следващите 18 месеца да няма такава поръчка.
Базата на Lufthansa Technik в България работи от 2008 г. с две производствени линии. Скоро е било взето решение за разширяване, като през 2012 г. бива построен нов хангар с още две линии, а година по-късно е добавена и още една.
В София се инспектират и ремонтират основно самолети от семействата на Airbus 320 и Boeing 737. Общият брой на клиентите-авиопревозвачи, които имат договор са 60. Основните от тях са Lufthansa, Ryanair, Qatar Airways, Austria Airways, Swiss Airways, British Airways и EasyJet.
От стъпването си в България през 2008 г. компанията е инвестирала над 100 милиона евро в хангарите и производствените линии, както и в обучението на служители.
Източник: Lufthansa Technik Sofia
В София за Lufthansa Technik работят 1 100 души, от които почти всички българи (а скоро 1 300). От тях 400 са техници, а 150 помощен персонал. Останалите 550 са заети с административни дейности, обслужващи не само базата в София, ами и останалите по света."Независимо за коя база по света се поръчва част, поръчката се прави от София", даде пример Хофман.
Българската база е успяла да извърши основен (капитален) ремонт на 750 самолета от създаването си досега. Базовото обслужване изисква около 20 000 човекочаса, посочи още изпълнителният директор. На най-старите две линии може да бъдат боядисвани самолети.
По време на обиколка из базата, Хофман демонстрира и уникална за индустрията докинг станция, която модифицира самолетите и добавя възможност за WiFi интернет на борда. Благодарение на нея ремонтът се случва извън хангарите, което позволява по-голяма ефективност.
Около половината самолети на Lufthansa вече са оборудвани. До средата на следващото лято с екстрата вече ще разполагат всички машини на компанията, както и на Eurowings, German Wings, Swiss Airways и Austria Airways. А от второто полугодие на 2018 г. компанията ще започне да предлага услугата и на други компании.
В световен мащаб Lufthansa Technik работи с над 800 клиента. През 2016 г. има 5.144 милиарда евро приходи.
Източник: Lufthansa Technik Sofia
aleksander-atanasov
на 26.10.2017 в 19:21:16 #1А wide body самолетите?