Компанията "Белла България" и индонезийската компания PT Garuda Mitra Utama (GMU) подписаха меморандум за търговско и инвестиционно сътрудничество. Това стана по време на индонезийско-европейския бизнес форум, който се провежда под патронажа на Министерството на външните работи на Индонезия, съобщиха от българската компания.

Българо-индонезийската инвестиция е на обща стойност 72 млн. долара. По-конкретно, за развитието на областта на снабдяването със суровини за период от четири години са планирани 34 млн. долара, а за създаването на съвместно предприятие за преработка на месо в Индонезия - 38 млн. долара.

"Белла България" притежава първата и единствена в Европа фабрика за производство на индонезийския деликатес ренданг-паданг. Компанията е стратегически партньор на посолството на Индонезия в България по програмата Indonesia: Spice Up the World. Н.П. Иван Богананта определи сътрудничество между "Белла България" и GMU, като продължение на създаването на фабрика за ренданг-паданг в България.

"Белла" притежава бази за производство и дистрибуция на храни в България, Гърция, Румъния и Унгария. Развивайки активно дейността на фабриката за ренданг-паданг в Пловдив, кумулирахме знания и опит, които искаме да реализираме в много по-голям мащаб в Индонезия.

Анализите на пазарите и на вкусовите предпочитания на потребителите в южното полукълбо показаха потенциал за бизнес растеж в сферата на месопрерабоката в Индонезия и ниши за нови играчи на пазарите", коментира по повод сделката главният оперативeн директор на българската компания Димитър Митев.

"Това е проект, при който индонезийската компания за първи път ще работи с европейска компания и ще има възможност да произвежда продукти по традиционни рецепти с подправки и билки, които са част от културното наследство на Индонезия", коментира от своя страна директорът на PT Garuda Mitra Utama Хендро Сантосо.

Българо-индонеийският ивестиционен проект се реализира в рамките на програмата "Рендангът навлиза в Европа" - част от поредицата програми под марката Indonesia: Spice Up the World, стартирани от индонезийския президент Джоко Уидодо.

Проектът се очаква да окаже значителен принос към развитието на икономиката на Индонезия чрез нови възможности за заетост и насърчаване предлагането на индонезийските продукти на пазарите по света.

"Белла България" инвестира 3 милиона лева в производсвтото на ренданг-паданг

Фабрика край Пловдив е единствената в Европа, в която ще се произвежда една от най-добрите храни в света

Инвестицията възлиза на 3 милиона лева