Китайският производител BYD иска да построи още един завод в Европа, на фона на митата на ЕС върху вноса на електрически превозни средства от Китай. Производството на батерии в Европа също е в плановете. Китайците обаче не бързат с това решение, пише Bloomberg.
BYD може да избере място за третия автомобилен завод през следващата година и половина, спроед мениджърът на BYD Стела Ли.
Ръководителят на BYD Europe не уточнява кога този завод може да влезе в експлоатация. Има обаче груба оценка: компанията обяви първия европейски завод в Унгария в края на 2023 г., производството трябва да започне в края на 2025 г. което е приблизително две години. Ако BYD процедира по тези стокове с третия завод за автомобили в Европа, първата кола може да слезе от производствената линия през втората половина на 2028 г. след решение за местоположението в края на лятото/есента на 2026 г.
Това обаче не е потвърдено. По думите на високопоставения мениджър Стела Ли BYD иска да произвежда батерии за електрически превозни средства в Европа.
С фабриката в Унгария, където автомобилите Dolphin и Atto 3 трябва да слязат от производствената линия, както и планираната фабрика в Турция, BYD вече даде ясни амбициите си за местно производство в Европа. С трети обект и съоръжение за производство на батерии, китайската компания ще има значителен производствен капацитет в Европа и ще може да предлага различни модели от местно производство. А с фабриката за батерии в Европа ще осигури по-голям дял от добавената стойност.
Ако превозните средства се произвеждат в Европа, няма да се прилагат нито редовните вносни мита, нито високите специални мита върху вноса на електрически превозни средства, произведени в Китай в ЕС, които влязоха в сила през 2024 г.
Пазарът на ЕС остава привлекателен за китайските производители, тъй като те могат да продават на по-високи цени от пазара на Китай.
BYD също така наскоро показа амбициите си в Европа с няколко нови попълнения в европейския мениджърски екип: бившият мениджър на Stellantis Мария Грация Давино беше назначена за регионален управляващ директор за Германия, Швейцария, Полша, Австрия и Чехия през декември 2024 г. и някои мениджъри на държави също преминаха от Stellantis към BYD с нея.
В началото на февруари пък BYD назначи директор продажби за Германия за първи път - мениджър от конкурента SAIC зае тази позиция.