Филмовата компания Disney влага над $1 милиард, за да изгради две Star Wars тематични области в своите увеселителни паркове. Дългоочакваните атракции ще потопят феновете във вселената на космическата поредицата. Те ще могат да се качат на Millennium Falcon или да посетят място като Mos Eisley Cantina за питие, когато тези тематични зони отворят врати по-късно тази година, пише Quartz.
Компанията е сигурна, че веднага щом отвори новите проекти за потребителите, ще има опашки от хора, които ще искат да ги пробват. Затова не смята и да подготвя маркетинг кампании, с които да ги представи на пазара.
Според Боб Ийгър, изпълнителният директор на Disney, само трябва да съобщят, че съоръженията работят и това ще бъде достатъчно.
Във времена, когато медийната индустрия процъфтява, а бизнес продукт като Netflix променят икономиката, Disney не иска да остане по-назад. Идеите на компанията да превърне част от филмовата индустрия в тематични зони в своите паркове се оказва доста печеливша и сигурна бизнес стратегия.
Общите приходи от парковете и развлекателните продукти на продуцентското студио са нараснали с 5% спрямо същото тримесечие на миналата година, достигайки $6,8 милиарда през първото фискално тримесечие на 2019 година. Печалбата от този развлекателен сегмент е нараснала с 10% до $2,15 милиарда, което представлява близо 60% от цялата оперативна печалба на Disney - общо 3,65 милиарда за тримесечието. Очаква се, след като към настоящите атракциони се добави и Star Wars, сумите да са доста по-високи.
Източник: Facebook / Star Wars
Дъщерните фирми на Disney в телевизионната индустрия, досега съставляваха най-големия дял от годишния оперативен приход на компанията. Този дял обаче е намалял през последните години, тъй като доходоносните кабелни канали, собственост на Disney, като ESPN, губят зрителска аудитория. Това се дължи на факта, че много хора вече не предпочитат традиционните кабелни и телевизионни услуги.
През април м.г. Disney стартира собствена стрийминг платформа, наречена ESPN, която вече има 2 милиона платени абонати. Компанията ще активира и абонаментна услуга за филми и телевизионни предавания, която ще се нарича Disney+. Очаква се да придобие и мажоритарен дял в Hulu чрез купуване на активите на 21st Century Fox.
Disney комбинира своите разрастващи се паркове с по-неразвитата си ниша за потребителски продукти, която включва съвместни проекти с Marvel и Star Wars.
От 2016 до 2017 г. приходите от развлекателните паркове и продукти са нараснали с около 3 процента, а след това са скочили с 7% през изминалата фискална година до $24,7 милиарда. Междувременно, всички други сектори на Disney, включително медийнитe мрежи, студийните забавления и поточното видео са били в застой от 2016 до 2017 година.