Гигантът в производството на храни Nestle ще инвестира 100 милиона долара в Турция през следващите 2 години.
Средствата ще бъдат вложени в съществуващите 2 фабрики на компанията в страната, като плановете предвиждат разширяване на капацитета и нови инвестиции в заводите, съобщават турски медии.
"Турция се превърна в най-бързо развиващия се пазар в Европа, Близкия Изток и Северна Африка, представляващ нововъзникващите пазари. Нашата централа има пълно доверие в Турция и подкрепя нови инвестиции", каза председателят и главен изпълнителен директор на Nestle Турция Феликс Алеман.
Швейцарската компания реализира оборот от 750 млн. долара през последната година в страната, отчитайки растеж от 17%, което е над средното за сектора. Nestle вече е инвестирала 160 млн. долара в южната ни съседка между 2012 и 2017 г.
Макар основната част от приходите й да идват от продажби на местния пазар, износът също е стабилен, достигайки 40 млн. долара.
"Изнесохме някои от продуктите, които произвеждахме тук, на пазари като Китай, Русия и САЩ. Нашият износ ще продължи да нараства", заяви Алеман.
Заради партньорството със Starbucks Nestle добива правото да продава стратегическите продукти на американската верига кафенета извън техните обекти, което е от голяма полза за швейцарската компания
"С това споразумение 1 + 1 ще е равно на 3", заяви Алеман.
Nestle има сериозни позициина турския пазар, където работи от повече от 140 години, а първият й офис в страната е отворен в Истанбул през 1909 г.
Основен производствен хъб е град Бурса, където компанията управлява най-голямата фабрика за бутилиране на вода в света и предприятие за производство на различни продукти като бульоните Maggi (които се изнасят за 30 държави по цял свят) и т.н.