Японската автомобилна компания Nissan Motor има намерение да инвестира за развитие на производство в Китай 60 милиарда юана (9,5 милиарда долара) в течение на следващите пет години. Това каза в интервю за Ройтерс, шефът на Nissan China Юн Секи.
Компанията планира да осъществи инвестицията заедно със своя партньор в Китай в съвместното предприятие - Dongfeng Group. Финансовите средства ще бъдат насочени към разработката и производството на нови модели автомобили, вкл. 20 модела електрически коли.
Инвестиционните планове на компанията са обусловени от стремежа й да влезе в Топ 3 на автомобилните производителите в Китай.
На огромния китайски автомобилен пазар в продължение на последните две десетилетия доминират General Motors Co и Volkswagen AG. Техните продажби през миналата година достигат 4 милиона коли. Големите им конкуренти - Toyota Motor, Ford Motor и Honda Motor, значително отстъпват по този показател, те реализират в страната в диапазона на едни милион автомобила годишно.
По думите на Секи, автопроизводителят планира да увеличи обемът на продажбите си в Китай до 2,6 милиона коли към 2022 година, от 1,5 милиона машини, реализирани през 2017 година.
Nissan е една от най- големите автомобилни компании в Япония, част от алианса Renault-Nissan, който стана лидер по продажби на леки коли в света през миналата година.