Най-голямата верига магазини за офис консумативи и офис мебели в България Office 1 Superstore представи новия си складово-логистичен център в село Равно поле. От компанията казват, че това е най-големият логистичен център в бранша за Югоизточна Европа, оборудван с една от най-модерните технологии за складиране в света.

Съоръжението е с площ от 8 600 квадратни метра, но се очаква тя да бъде увеличена. По време на представянето Елка Каменова - председател на Управителния съвет на Кооперация "Панда", която през февруари 2018 година придоби всички права върху търговските марки от портфолиото на Office 1 Superstore - заяви, че закупената от компанията площ e 55 декара, с капацитет за строителство с разгърната площ от 24 000 квадратни метра. Плановете са до вече построеното съоръжение да се изгради още една част, а зад него - още едно голямо хале. Вероятно е там да се премести цялата дейности на фирмата.

Снимка 449028

Източник: money.bg

Инвестицията зад новия логистичен център е в размер на над 7 милиона евро, а проектът е сертифициран от Българската агенция за инвестиции към Министерство на икономиката като инвестиция клас А.

Конструкцията в Равно поле е на 22 етажа и работи с австрийската иновативна автоматизирана система за складиране и обработка на поръчки OSR. При заявка модернизираната система осигурява автоматизирано пътуване на боксовете с артикули до складовите адреси и сама насочва продуктите до двамата оператори.

Освен увеличаване на продуктивността, системата гарантира и минимизиране на грешките до 0,1%, обясни още Каменова.

Новият център на Office 1 Superstore обработва и доставя поръчки за всички клиенти и за магазинната мрежа на компанията. В центъра се обслужват и поръчки от електронната платформа за продажби на компанията, както и нейните B2B партньори в страната и чужбина.

В базата се поддържат налични 15 000 различни артикула, с което се улеснява бързото обслужване на клиентите. На ден центърът обслужва над 500 поръчки.

Снимка 449045

Източник: Office 1 Superstore

Новост е и печатната база на фирмата, която също е част от логистичния комплекс. Тя предлага богато портфолио от продукти и услуги за всеки вид клиенти и разполага с последно поколение дигитални машини за печат.

Каменова обясни още, че зад успеха на веригата стои едно изключително трудно начинание. "Всичко беше заложено на карта - как ще се приеме Office 1, как ще потръгне тази новаторска инвестиция в България. 21 години по-късно ние съумяхме да разгърнем мечтите си, защото голяма част от проектите бяха чисто мечтателски, и да направим нещо невиждано за българския пазар - първо да купим от американците марката, показвайки, че сме най-добри и можем да се справим по-добре от нашите партньори в Европа, както и да направим най-модерната база в Югоизточна Европа не само в нашия бранш, а във всички браншове. След 21 години ние имаме 40% пазарен дял, 80 магазина и няколко различни канала за продажба. Разполагаме и с огромен екип от млади и енергични хора", добави още председателят на УС на компанията, стояща зад веригата.

За money.bg Каменова обясни, че фирмата разполага с общ персонал от около 1 100 души, като логистичният център в Равно поле е открил още около 30 нови работни места на постоянен трудов договор. Освен тях там работят и други кадри - предимно млади хора, които не са на пълен щат. По думите ѝ през последната година броят на служителите на компанията е нараснал с около 10%.

Снимка 449038

Източник: Office 1 Superstore

На представянето стана ясно още, че компанията разчита на 130 000 клиенти от всякакви сфери, дори конкуренти - мобилни оператори, фармацевтични компании и здравни заведения, вериги петролни компании, банки, големи търговски вериги, авиокомпании и други.

"За съжаление, все още работейки на малкия пазар в България - само 7 милиона според последни данни - ние направихме така, че да разгърнем различни канали за продажба, за да може да обхванем по-голям пазарен дял и да стигнем до повече клиенти: развиваме B2B канал за продажби (business to business); търговия на едро, бидейки представители на водещи търговски марки; участваме в обществени поръчки по търгове; имаме износ, което виждаме през следващите години като най-голям потенциал за развитие; мрежата от магазини; електронни продажби - електронният ни магазин все повече набира скорост и все повече хора избират този начин за пазаруване; и, разбира се, директен маркетинг", обясни още Каменова. Тя добави, че не иска клиентите да възприемат компанията просто като книжарница или само един доставчик на стоки, а като техен партньор за цялостни офис решения.

Каменова съобщи още, че компанията гледа напред в бъдещето и планира разширяване в нови пазари - на първо време към Балканите и Европа, а след това потенциално и към Африка и Азия. По думите ѝ Кооперация "Панда" вече преговаря с евентуални партньори в съседни страни.

Снимка 449027

Източник: money.bg