"Не споделяйте лични и банкови данни, не инсталирайте приложения и не отваряйте линкове, които са Ви били изпратени от тези лица! Не извършвайте плащания и не споделяйте получени кодове за идентификация и достъп до електронното си банкиране! Касае се за измама", пише Асоциацията на банките в България в специално съобщение до медиите.

В него АББ предупреждава, че опитите за този вид телефонни измами стават все по-чести. Лица, които се представят по телефона за банкови служители, целят да подведат клиентите на банките и да ги накарат да извършат различни действия, с които да получат достъп до техните средства. Най-често под различен претекст, например, за проблеми със сигурността, те се опитват да получат чувствителна информация относно потребителски имена, пароли, номера на банкови карти, наличност по сметки и други данни.

Банкерите напомнят на клиентите си никога да не предоставят чувствителна информация и данни за идентификация на други лица. "Вашата банка никога няма да поиска да предоставите подобни данни по телефон или имейл. Банкови служители никога няма да Ви накарат да инсталирате приложения за отдалечен достъп и да опитват да получат контрол върху мобилното Ви устройство или компютъра Ви. Ако получите такова обаждане, знайте, че това е опит за измама от страна на лица, които се представят за банкови служители, за да получат достъп до средствата Ви. Бъдете бдителни и особено подозрителни към позвънявания от номера от чужбина, както и към лица, които се представят за служители на банки, които не познавате и/или с които нямате договорни отношения. Често пъти измамниците нямат пълна информация и налучкват банката, на която сте клиент, в опит да Ви подведат", се казва в съобщението на Асоциацията.

В него също така се напомня на клиентите никога да не влизат в електронното си банкиране от линкове, които са получили по имейл, СМС или от рекламни банери в Интернет, а само и единствено от официалния уебсайт на Вашата банка и от официалното мобилно приложение.