Една от всеки три автомобила, които са слезли от поточните линии през миналата година, е произведена в Китай, сочат данни на Международната организация на производителите на моторни средства, предаде Statista.

Производството в Поднебесната империя е нараснало със 7,2% през последните пет години, като през 2019 г. там са произведени общо 21,3 млн. нови автомобила. На второ място е Япония, която бележи ръст от едва 0,6% за същия период, но с производство от 8,3 млн. коли е далеч зад Китай.

Третата позиция се пада на Германия, където обаче отрасълът се свива значително от 2014 г. досега. Той е спаднал с почти 17% и през миналата година там са произведени 4,6 млн. автомобила.

Кои са най-добрите автомобилни акции за 2020 г. според хедж фондовете?

Кои са най-добрите автомобилни акции за 2020 г. според хедж фондовете?

Автомобилната индустрия е изключително следена от инвеститорите и като цяло привлича значителен интерес от десетилетия

Въпреки тази статистика, самите германски автомобилни компании отчитат растеж на произведените бройки, но причината за това е, че производството им е изнесено по целия свят и немалка част от него е именно в Китай.

Четвъртата позиция се заема от Индия, която бележи най-скоростната експанзия на аутомотив сектора. Той е нараснал с 14,6% до 3,6 млн. коли, а на другия полюс е САЩ, където производството се срива най-драматично - с 40,9% до 2,5 млн. броя.

Останалите в челната седмица са Южна Корея и Бразилия, като и двете отбелязват спад за последните пет години. Общо през миналата година са произведени 67,1 млн. коли, което е спад от 0,9% от 2014 г.