Автомобилната индустрия е изключително следена от инвеститорите и като цяло привлича значителен интерес от десетилетия. Тези компании обаче имат цикличен характер, тъй като имат склонност да поскъпват и поевтиняват, в зависимост от икономическия цикъл. Ето защо не е особено голяма изненада, че автомобилните производители регистрираха сериозни загуби по време на пандемията.

Когато има несигурност или страх за икономиката, автомобилните компании са силно засегнати, защото потребителите отлагат закупуването на нови превозни средства в такива ситуации. Високите фиксирани разходи, необходими за поддръжка на производствения процес и фабриките; инвестиции за изследвания и разработки, инструментална екипировка, логистични мрежи и трудови договори, предполагат, че производителите трябва да имат постоянен поток от конкурентни нови продукти, независимо дали бурята ще удари маржа на печалбите, или не.

Нарастващата адаптация на потребителите към електрическите превозни средства също е вид "промяна на играта" за автомобилната индустрия. Те са нови и различни и повечето наблюдатели в индустрията очакват до голяма степен да изместят традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене.

Традиционните автомобилни производители инвестират сериозно през последните години, за да отговорят на новия тренд.

Добър ли е моментът за покупка на нов автомобил?

Добър ли е моментът за покупка на нов автомобил?

Това са феномените на пазара трябва да следите, за да направите най-добрия избор

И така, как човек да притъпи пазарните шумове и да избере най-добрите налични автомобилни акции, в които да инвестира? Един от начините е да прекарате дни в проучвания на хиляди публично търгувани компании. А другият - да разгледате компаниите на които залагат хеджфондовите, които са свършили тежката задача на проучвания и анализ вместо вас. Разбира се, това само по себе си няма да е гаранция за инвестиционен успех. Така че имайте едно наум, когато следвате чужди инвестиции.

Първите 10 акции сред хедж фондовете са донесли на инвеститорите възвръщаемост от 185% от края на 2014 г. и биха индексните фондове върху широкия S&P 500 с повече от 109 процентни пункта.

С помощта на данните от хедж фондовете за Q4 на 2019 г. и Q1 на 2020 г., експертите от Insider Monkey, идентифицират компаниите, в които хеджфондовете са инвестирали най-много.

8. Honda Motor Co Ltd (NYSE: HMC)

През второто тримесечие на 2020 г. общо 8 от хедж фондовете, проследявани от Insider Monkey, имат дълги позиции в Honda Motor Co. Това показва промяна от -11% спрямо първото тримесечие на 2019 г. Акциите на Honda загубиха близо 8% тази година и изостават от пазара. Избрана група от забележителни мениджъри на хедж фондове натрупват големи позиции в тази позиция. Renaissance Technologies, Orbis Investment Management, LMR Partners, Arrowstreet Capital, и Citadel Investment Group са сред фондовете с инвестиции в тази позиция.

По отношение на теглото на портфейла, присвоено на всяка позиция, LMR Partners отдава най-голяма тежест на Honda Motor Co, от около 1,46% от портфейла си.

7. Toyota Motors (NYSE: TM)

Toyota Motors като повечето от конкурентите си в автомобилния сектор може и да нямаха страхотна година, но много хора все още вярват, че това е акция, която да оставите на своите внуци.

Някои дори твърдят, че Toyota Motors е по-ценна от Tesla, въпреки че последната има по-висока пазарна капитализация. Мениджърите на фондове като Renaissance Technologies, най-големият акционер (от края на септември) с инвестиция на стойност 139.5 милиона долара, са бичи за акциите на компанията. Други фондове, които са се доверили на японския производител на автомобили включва още - Adage Capital Management, Orbis Investment Management, Citadel Investment Group и PEAK6 Capital Management.

Toyota представи нов компактен кросоувър - Corolla Cross (Видео)

Toyota представи нов компактен кросоувър - Corolla Cross (Видео)

Новия модел има голяма прилика с "по-стария" модел RAV4

По отношение на теглото на портфейла, присвоено на всяка позиция, Adage Capital Management отдава най-голямото тегло на Toyota Motor Corporation, около 0.14% от портфейла си.

Навлизайки във второто тримесечие на 2020 г., 11 от хедж фондовете, проследявани от Insider Monkey, са били тези акционери в компанията, промяна от -8% спрямо четвъртото тримесечие на 2019 г. Акциите на Toyota Motors загубиха 9% от стойността си през тази година и се представят по-слабо от пазара.

6. NIO Inc. (NYSE: NIO)

Въпреки че NIO Inc. е върнал 205% на акционерите през тази година, той все още не е особено модерен сред хеджфондовете. Компанията, които мнозина разглеждат като "китайската Tesla", не са сред 30-те най-популярни акции сред хеджфондовете.

NIO Inc. в края на първото тримесечие на 2020 г. бе в 16 портфейла на хеджфондове, което остава непроменено до момента. Най-големият дял в NIO е в портфейла на Citadel Investment Group, която отчете инвестиция от 8.3 милиона долара в компанията (в края на септември 2019 г.).

Следва Citadel Investment Group с 6.8 милиона долара позиция. Други бичи настроени инвеститори за компанията включват Millennium Management, HBK Investments и Laurion Capital Management.

По отношение на теглото на портфейла, присвоено на всяка позиция, Oasis Management разпредели най-голямото тегло на NIO Inc. (NYSE: NIO), около 3.22% от портфейла си.

5. Fiat Chrysler Automobiles NV (NYSE: FCAU)

Докато други автомобилни производители попадат все по-рядко в портфейлите на хеджфондовете, Fiat Chrysler е с напълно противоположна тенденция.

Общо 25 хедж фондове, проследявани от Insider Monkey, са били бичи за тази позиция. Това представлява ръст от 9% спрямо четвъртото тримесечие на миналата година. Има доста на брой мениджъри на хедж фондове, които са бичи на Fiat Chrysler. Сред тях се отличава Arrowstreet Capital, с инвестиция на стойност 170 милиона долара (към края на септември 2019 г.). Sigma Advisors заемат второ място с позиция от 71.5 милиона долара. Други фондове с позиции са Segantii Capital, Renesance Technologies и Aquamarine Capital Management.

Fiat и Peugeot избраха име за новата компания

Четвъртият най-голям автопроизводител в света ще има ново име

Очаква се сливането да приключи в началото на 2021 г.

По отношение на теглото на портфейла, присвоено на всяка позиция, Aquamarine Capital Management разпредели най-голямата тежест на Fiat Chrysler Automobiles NV (NYSE: FCAU), около 8.9% от портфейла си.

През второто тримесечие акциите на автомобилният производител върнаха 56% на инвеститорите и надминаха пазара с още по-значителен марж. За съжаление акциите на FCAU са загубили 19% досега през тази година.

4. Ferrari N.V. (NYSE: RACE)

Ferrari напоследък стана свидетел на намаляване на подкрепата от "умните пари". В края на 2019 г. имаше 36 хедж фонда с позиции в RACE. Тази цифра намаля до 29 в края на първото тримесечие на 2020 г.

Институционални инвеститори Ako Capital, D1 Capital Partners, Darsana Capital Partners, Third Point и Melvin Capital Management са сред инвеститорите в позицията.

Инвеститорите във Ferrari се представиха по-добре от повечето инвеститори тази година, тъй като акциите спечелиха близо 9% и изпревариха пазара с 8 процентни пункта.

3. Ford Motors (NYSE: F)

В края на първото тримесечие на 2020 г. 33 от хедж фондовете са имали позиция във Ford. Институционални инвеститори като Pzena Investment Management, Greenhaven Associates, Arrowstreet Capital и Alkeon Capital Management отдавна са бичи настроени.

Ford възкреси SUV моделите Bronco с ново поколение за следващата година

Ford възкреси SUV моделите Bronco с ново поколение за следващата година

С цена, започваща от 30 хил. долара, те са пряка конкуренция на най-продавания модел на Fiat Chrysler - Jeep Wrangler

Въпреки че Ford Motor Company не е най-популярната сред хедж фондовете компания, интересът към тази акция все още е над средното ниво, като много малко мениджъри на фондове намаляват дела си в нея. С промяната на капитала няколко известни мениджъри на хедж фондове като Millennium Management и Stamos Capital увеличиха значително своите залози, натрупвайки големи позиции. Те се оказаха прави, след като книжата на компанията върнаха 25.9% през второто тримесечие.

2. General Motors (NYSE: GM)

Подобно на Ford, настроението сред интелигентни пари за General Motors са доста позитивни, макар и да стават по-малко бичи. Броят на фондовете с дълги позиции се е понижил с 22 до 53 рпез първото тримесечие на годината.

Мениджърите на фондове като Greenlight Capital на Дейвид Айнхорн продадоха най-големия пакет акции на стойност около 225.3 милиона долара, докато Дъг Силвърман и инвестиционната група на Александър Клабин продадоха акции за 91.5 милиона долара.

Акциите на General Motors загубиха над 27% досега през 2020 г. и разочароваха своите инвеститори.

1. TESLA Inc (NASDAQ: TSLA)

Tesla е автомобилната компания номер едно сред хедж фондовете.

Въпреки че има повече къси продавачи от всички други американски акции, метеорният възход на Tesla смути мнозина на Уолстрийт. Акциите на компанията поскъпнаха с над 252% досега, принуждавайки много анализатори да помислят за валидността на техническите си анализи и да зададат въпроса дали стойността на акциите съответства на фундамента.

Полша иска да създаде конкурент на Tesla

Най-голямата източноевропейска икономика иска да създаде конкурент на Tesla

Задачата обаче е много трудна. А според много експерти - невъзможна

Някои ръководители на хедж фондове обаче имаха предвидливостта да залагат на акциите преди нейния астрономически скок тази година. Мениджърите на фондове като Coatue Management, Darsana Capital Partners, ARK Investment Management, Hillhouse Capital Management и Paloma Partners заеха силни бичи позиции през миналата година. В края на първото тримесечие на 2020 г. 61 от хедж фондовете, проследявани от Insider Monkey, имат инвестиции в производителя на електрически автомобили, което 20% повече спрямо четвъртото тримесечие на миналата година.

*Материалът е с аналитичен характер и не е съвет за покупка, или продажба на финансови активи.