Обединената авиостроителна корпорация (ОАК, част от структурите на "Ростех") планира да произведе (само) два граждански самолета за средни разстояния МС-21 през 2026 г. Това обяви главният изпълнителен директор на "Ростех" Сергей Чемезов, съобщи "Ведомости".

По думите му, към края на 2026 г. МС-21 би трябвало официално да получи сертификат, потвърждаващ производството с местни компоненти. Също до края на следващата година е планирано да бъдат произведени серийно два самолета МС-21. Топ мениджърът не уточни обаче кога е планирано поръчаните самолети да бъдат доставени на авиокомпаниите.

Ще припомним, че още през пролетта на миналата година беше обявено също от Сергей Чемезов и пред "Ведомости", че серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния МС-21 няма да започне през 2024 г., както се очакваше по-рано. По думите на ръководителя на "Ростех" тогава, началото на серийното производство ще бъде отложено "най-вероятно" за 2025 г. или "може би дори за 2026 година".

"Не, няма да има серийно производство на този самолет до края на 2024 г.", казва Чемезов, преди около година и половина". Той допълва тогава, че "след като завършат и последните изпитания, веднага след това ще видим резултатите".

А ако се върнем още малко назад, ръководителят на "Ростех" в края на 2023 г. на среща с руския президент Владимир Путин казва, че 18 самолета MС-21 се намират на различни стадии на готовност. Тогава Чемезов прогнозира, че самолетостроителят ще "произведе серийно" и ще предаде на "Аерофлот" шест самолета още през 2024 г. А до 2029 г. "Ростех" планира(ше) да започне да произвежда 72 самолета годишно.

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

В края на миналата година се предвиждаше първите самолети МС-21 да бъдат доставени през следващите месеци