До 2030 г. Русия трябва да произведе поне 200 нови самолета, за да замени остарелите чуждестранни самолети. Това заяви главният изпълнителен директор на държавната корпорация "Ростех" Сергей Чемезов по време на годишния конгрес на Руския съюз на индустриалците и предприемачите.

"Мисля, че са необходими минимум около 200 самолета, за да се заменят тези остарели чуждестранни самолети, които в момента се експлоатират от руските авиокомпании. Може би ще са необходими и повече", казва Чемезов, цитиран от РИА Новости.

А министърът на промишлеността и търговията Антон Алиханов коментира, че първите сертификационни полети на руския нов пътнически самолет за средни разстояния МС-21 с руски двигател ПД-14, се очакват в средата на годината. Преди това бяха проведени тестови полети на самолета с чуждестранен двигател.

Двигателят ПД-14 е разработен специално за самолета МС-21. Двигателят ще се произвежда серийно в "ОДК - Пермски двигатели" Инвестициите в това производство възлизат на около 70 милиарда рубли (около 870 млн. долара по настоящия курс).

Ще припомним, че преди около година стана известно, че серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния МС-21 няма да започне през 2024 г., както се очакваше по-рано. Това каза тогава ръководителят на "Ростех" (корпорация обединяваща предприятия от авиационната индустрия) Сергей Чемезов. По думите му казани преди година, началото на серийното производство ще бъде отложено "най-вероятно" за 2025 г. или "може би дори за 2026 година".

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

Отлага се старта на серийното производство на новия руски граждански самолет за средни разстояния

В края на миналата година се предвиждаше първите самолети МС-21 да бъдат доставени през следващите месеци