Брандовете American Zoom, Tesla, както и социалната мрежа Instagram и видео хостингът YouTube влязоха в рейтинга на най-ценните марки в света за 2020 година. Това показва актуалната класация на 100-те най-скъпи брандове в света, изготвян от Interbrand Corp.
"Както се очакваше, социалните медии и комуникационните брандове се представиха добре през последните дванадесет месеца: Instagram (класиран на 19 място с оценка за 26 милиарда долара), YouTube (класиран на 30 място с цена от 17,3 милиарда долара) и Zoom (класиран на 100 с $4,5 милирада) влязоха в рейтинга за първи път ", съобщават от Interbrand.
В същото време компанията отбелязва, че марката Tesla отново е влязла в рейтинга - последният път е била в него през 2017 година. Американският бранд електрически превозни средства се класира на 40-то място тази година с оценка на стойността от 12,785 милиарда долара.
Освен това има промени в първите пет на лидерите в класацията в сравнение с миналата година. И така, първото място остана за Apple - стойността на марката нарасна с 38% през годината, до 323 милиарда долара.
Amazon се премести от трето на второ място - цената на бранда се повиши с 60% през годината, до 200,67 млрд. долара.
Microsoft се изкачи на трето място от пето място, като увеличи стойността си през годината с 53%, до 166 млрд. долара. В резултат на това марката Google падна от второ място на четвърто - стойността й намаля с 1% и възлезе на 165,44 милиарда долара.
"Google излезе от първата тройка за първи път от 2012 г.", отбелязва компанията.
Южнокорейската марка Samsung Electronics за първи път в историята на класацията излезе на пето място - стойността й за годината се увеличи с 2%, достигайки 62,3 милиарда долара. През 2000 г., когато рейтингът едва бе започва да се съставя, Samsung Electronics бе на 43-то място, а от 2017 г. насам е на шеста позиция.
От автомобилни марки трите най-добре представящи се са Тойота - 7, място (-8%, $51,5 млрд.), Мерцедес - 8 място (-3%, $49,2 млрд.) и БМВ - 11 място (-4%, $39,7 млрд.).
Компанията Interbrand е основана през 1974 г. и е специализирана в консултирането на брандове. Оценяването на марките на компаниите се извършва от Interbrand по неин собствен метод. По-специално, компанията оценява финансовите резултати на продуктите или услугите, произведени под конкретна марка, ролята на марката в решенията за покупка и конкурентоспособността на марката.