Президентът на LG Group Ку Бон-му е починал в Сеул след едногодишна борба с мозъчно заболяване, съобщава Reuters.
73-годишният бизнесмен работи в компанията от над 40 години. Той наследява баща си като неин лидер през 1995 г., изигравайки ключова роля в превръщането на четвъртия по големина южнокорейски конгломерат в световна марка.
"Превръщайки се в третия председател на LG на 50-годишна възраст през 1995 г., Ку създаде 3 ключови бизнеса - електроника, химикали и телекомуникации. Той превърна LG в глобална компания и допринесе за конкурентоспособността на индустрията и икономическото развитие на страната (Южна Корея, б.р.)", се казва в изявление на LG.
Под неговото ръководство конгломератът промени корпоративната си марка на LG от Lucky Goldstar и продаде полупроводниковия си бизнес на Hyundai (който сега се казва SK Hynix). Това се случи в рамките на преструктуриране, ръководено от правителството, след финансовата криза в Азия в края на 90-те години.
Основните подразделения на копманията в момента са LG Electronics, производителят на дисплеи LG Display и производителят на батерии за електрически автомобили LG Chem.
Преди смъртта на председателя LG Group създаде холдингова компания, за да рационализира структурата на собствеността и да започне процеса на наследяване.
Лидерите на мощните семейни конгломерати в страната предават властта на следващото поколение на фона на нарастващите призиви от правителството и обществеността за подобряване на прозрачността и корпоративното управление.
Заради здравословното си състояние, дългогодишният шеф на LG временно предава властта на брат си Ку Бон-джу и смята да номинира племенника си Ку Куан-мо за член на борда на директорите и свой наследник.
Племенникът е 4-о поколение от семейството, контролиращо LG, притежава 6% от LG Corp и работи като старши служител в LG Electronics. Той вероятно ще продължи линията на управление на групата.
"Въпреки че Ку почина в сравнително ранна възраст, синът му вече е на високопоставена длъжност и не мисля, че ще има голяма промяна в управленската структура или в стратегическите решения", твърди Парк Джу-гън, ръководител на корпоративния анализ в компанията CEO Score.