Мостът Луег, част от магистрала A13, която свързва Норвегия с Италия през Дания, Германия и Австрия, достигна края на своя експлоатационен срок след повече от 55 години ежедневна експлоатация.

Този участък е толкова важен и едновременно с това специфичен, че по повод въведените в началото на месеца ограничения на движението изданието Stol.it написа: "Половин Европа трепери от страх пред тази строителна площадка".

Ключовият елемент от пътната мрежа през Алпите преминава през високопланинския проход Бренер и обслужва над 32 000 превозни средства дневно. Освен това е и част от важния европейски коридор E45, свързващ Северна и Южна Европа.

За да се осигури безопасността на пътуващите и да се справят с нарасналото натоварване, австрийските власти въведоха ограничения в движението, като преминаването през моста е възможно само в по една лента в посока.

Въпреки че старият мост е постигнал края на жизнения си цикъл, изграждането на новата конструкция ще бъде сложен и предизвикателен процес. Паралелно с ремонта на стария мост ще бъде изграден нов, дълъг почти 2 км.

Снимка 701312

Източник: iStock

Изпълнител на проекта е консорциумът между австрийските строителни гиганти STRABAG и PORR, които ще поемат отговорността за изграждането на новата конструкция.

Стойността на проекта е около €390 милиона, а работата по него ще започне през пролетта на 2025 г.

Съгласно плановете новият мост трябва да бъде готов до 2027 г. и да е "стъпил" на високи подпори, които ще достигат до 60 метра над земята. След завършването на този етап, старият мост ще бъде съборен, а на негово място ще бъде построен втори виадукт. Очакванията са мащабният проект да бъде завършен до 2030-а, когато ще бъде възстановено и движението във всички ленти както в посока Тирол, така и към Италия.

Проектът е от ключово значение за модернизацията на инфраструктурата в региона, като осигурява не само безопасност, но и по-голяма ефективност на пътната връзка. Изграждането на новия мост ще се извършва при екстремни условия. По време на реализацията му строителите ще трябва да се съобразяват с уникален наклон на терена, както и с необходимостта от частична поддържаща конструкция над дефилето на Сил.

"Мостът Луег е изключително сложен и амбициозен проект, който ще изисква експертиза и прецизност. Целта ни е да завършим новата конструкция в срок и да премахнем ограниченията за движение към края на 2027 година", коментира Хартвиг Хуфнагл, главен изпълнителен директор на австрийската пътна компания ASFINAG.

С този проект Австрия ще осигури безопасност и ефективност на ключовия път през Алпите. Едновременно с това обаче ще подобри свързаността между Централна и Южна Европа, извеждайки транспортната инфраструктура на континента на ново ниво, смятат експерти.

Популярна мярка в Чехия: Пари за инфраструктура срещу по-бързо разрешително за строеж

Чешки общини събират пари за инфраструктура срещу по-бързо разрешително за строеж

От въвеждането й Прага е осигурила за бюджета си почти €72 милиона