Очаква се мобилните абонати по света загубят над $58 милиарда до края на годината, вследствие на измамни роботизирани обаждания. Това става ясно от нов доклад на Juniper Research, цитиран от световните технологични сайтове. През 2022 година тези щети се изчисляват на $53 милиарда.
Роботизираните измамни обаждания (Robocalling) стават все повече, благодарение на развитието на изкуствения интелект, като докладът прогнозира, че способността на измамниците да въвеждат иновации в методите за измама ще доведе до загуби за над $70 милиарда в световен мащаб до 2027 година.
Роботизираните обаждания обикновено се генерират в големи обеми, като според експертите о киберсигурност измамниците ще променят идентификацията на обаждащия се, за да представят фалшив бранд или компания чрез масово производство на обаждания за фалшива легитимност на бизнес.

Juniper Research определя Robocalling като "автоматизирано телефонно обаждане, което доставя предварително записани съобщения до голям брой получатели".
Как работи схемата?
Организациите обикновено се свързват с клиенти, за да популяризират своя бизнес или да ги предупредят за събитие чрез автоматични повиквания и текстови съобщения. Такива съобщения може да се отнасят например за предстоящо посещение при лекар, политически кампании, благотворителни групи с нестопанска цел или спешни ситуации, като например предупреждаване на гражданите за риск за околната среда.
Автоматичните обаждания са предназначени за организации за поддържане на контакт и взаимоотношения с клиенти, но заради нарастващия брой мобилни абонати измамниците намират нови начини да се свържат с крайните потребители и да извлекат техните лични данни.
Към момента САЩ и Северна Америка като цяло са най-засегнатият регион в света, но според експертите тепърва предстои в Европа броят на измамните обаждания да се увеличи.
Spotlight
на 22.03.2023 в 01:51:14 #1И накрая клиентите ще го отнесат. Ще получат писъмце уведомяващо ги, че цените се увеличават, поради увеличение на транспортните разходи.