Европейският съюз е предложил нови правила за провеждане на тестовете, които измерват емисиите, изпускани от моторните превозни средства. Ходът се случва няколко месеца след скандала с вредните емисии при дизеловите автомобили, произвеждани от германския концерн Volkswagen, предаде BВC.
Съюзът иска тестовете да бъдат извършвани от независими оценители, които не са свързани с автомобилните производители. ЕС настоява и да има възможност да изтегля превозни средства в региона и да прави проверки на място по пътищата.
Към настоящия момент тестовете се извършват на национално ниво и след това важат в цяла Европа.
Новият план за измерване на количеството азотен окис, което се изпуска от ауспусите на колите, ще бъде прилаган върху всички държави членки на ЕС.
Лабораториите, които правят самите тестове, вече няма да получават заплащане директно от автопроизводителите, с цел да се избегнат конфликти на интереси.
Европейската комисия също иска да разполага и с правото да нарежда изтегляния на коли.
В момента Европейският съюз не разполага с правомощията да предприема действия срещу която и да е отделна страна.
Съюзът се сблъска с остри критики след скандала с емисиите на VW, според които бил твърде страхлив да се захване с мощната автомобилна индустрия на Германия.
Ще отнеме месеци, а вероятно дори и години преди европейските законодатели и националните правителства да постигнат съгласие по предложенията.