Европейската комисия (ЕК) започва съдебна битка с Германия, тъй като автопроизводителят Daimler все още използва химически охладител, считан за вреден за околната среда, съобщи BВС.

Daimler използва охлаждащо вещество, наречено R-134a, в климатиците в колите на Mercedes.

Комисията твърди, че Германия не е приложила Европейската директива относно емисиите на климатични системи в моторни превозни средства, която изисква употребата на охлаждащо вещество „с по-малък потенциал за глобално затопляне”.

Компанията опонира, че новият химикал R1234yf, който комисията препоръчва вместо R-134a, е по-лесно запалим и създава опасност за пътниците.

Според ЕК обаче опасенията за безопасността относно R1234yf, които Daimler изразява, „не се споделят от никой друг автомобилен производител и са били отхвърлени от Федералната служба по моторен транспорт на Германия и Съвместния изследователски център на комисията”.

Ако Германия загуби делото в Съда на Европейските общности – върховния съд на Европейския съюз, е възможно да подлежи на солидна глоба.

Европейската директива относно емисиите на климатични системи в моторни превозни средства казва, че флуорирани парникови газове с потенциал за глобално затопляне, по-висок от 150, вече не трябва да се използват.

Съдебният процес идва в момент, в който германският автомобилен производител Volkswagen остава под огромен международен натиск заради опитите да заобиколи стандартите за отделяне на вредни емисии от превозните средства.

Deutsche Welle припомня, че Германия бе предупредена още през септември 2014 г., че може да се стигне до съд, ако не предприеме действия спрямо Daimler. Въпреки предупреждението „Германия не е предприела никакви по-нататъшни стъпки”, заяви ЕК.