Технологични гиганти като eBay, Twitter и Facebook са увеличили разходите си за лобизъм в Брюксел с 278 процента от 2014 г. до днес, показва ново изследване на Transparency International.

Безспорен лидер в тази надпревара са Google, които само през тази година са признали, че ще похарчат около 4.25 милиона евро, ръст от 240% спрямо 2014 г. На второ място се нарежда Facebook с ръст от 150% и общо 1 милион евро.

Цифрите, които компаниите доброволно са обявили, включват разходи за лобизъм в европейските институции за служители, офиси, събития и членство в търговски организации.

Някои от технологичните гиганти, като Netflix и Dropbox, започнаха доброволно да публикуват сумите едва миналата година, а други - като LinkedIn и Airbnb започнаха да го правят през 2017 г.

Основната причина за повишените разходи дойде през 2015 г., когато Европейската комисия представи своята стратегия за единен дигитален пазар, която трябваше да обнови европейското законодателство и да го направи адекватно за ерата на интернет.

Подобно нещо се случва и в други сектори - като енергетиката и банките, когато Комисията реши да се заеме с въпроси, които ги засягат.