Oбемът на търговските площи, формиран от търговските центрове, запазва своето ниво от 760 хил. кв.м. към края на второто тримесечие на 2016-та година.

За разглеждания период няма новообявени проекти, отчита традиционният преглед на пазара на търговски площи (Retail Research Q2 2016) на компанията MBL|CBRE, специализирана в предоставянето на консултантски и брокерски услуги в областта на бизнес имотите.

Предстоящото откриване на мол „Марково тепе“ в Пловдив през есента, очаквано ще повиши обема на търговски площи извън София.

Освобождаването на помещения от Carrefour в някои търговски центрове в големите градове от друга страна увеличава  дела на свободните площи извън София до ниво от 19,05%. В  столицата не се наблюдава изменение и делът остава 13%, което формира осезаема разлика спрямо останалите градове от страната.

Пазарът на най-големите вериги магазини за хранителни стоки продължава да се размества през разглеждания период. Carrefour вече оперира мрежа от само 5 обекта като затварянето на обекти на веригата в някои от най-добрите търговски локации позволи навлизането на други участници.

Обявеното стартиране на проекта за създаване на първия по рода си български хипермаркет, „АБО маркет“, внася промяна в познатия до момента модел, доминиран от международните вериги на пазара. В основата на концепцията е възможността малки и средни български производители, които не са представени в търговските вериги, да предлагат своите продукти.

Sofia Ring Mall обяви подписан договор за отваряне на магазин от веригата Lidl през есента на 2016 г. Това ще бъде първата локация на дискаунтъра в търговски център в столицата.  

Billa запазва водещата позиция по общ брой на магазини в страната, като планира откриване на още седем обекта до края на годината.  

През разглеждания период Kaufland стартира изграждането на нов обект в София, който ще добави над 6,000 кв.м. към общата площ на веригата.