Онлайн търговецът Amazon прави сериозни опити да внедри генеративен изкуствен интелект в по-широка част от своята вселена за електронна търговия, съобщава CNBC. Компанията тества AI асистенти за пазаруване, като е фокусирана и върху здравето чрез чатбот за потребители.

AI се превърна в основна област на инвестиции за Amazon, включително в търговията на дребно, облачните изчисления, устройствата и бизнеса в сферата на здравеопазването. В търговията Amazon вече пусна чатбот за пазаруване, AI асистент за продавачи и ръководства за покупки, базирани на изкуствен интелект.

Новите услуги, които онлайн гигантът тества, се появиха в приложението и в уебсайта на компанията през последните седмици.

Amazon се готвят да хвърлят близо $100 милиарда в AI надпреварата

Amazon се готвят да хвърлят близо $100 милиарда в AI надпреварата

Онлайн гигантът има страхотна печалба - защо акциите тръгнаха надолу?

Инструментът за пазаруване, наречен Interests AI, подканва потребителите да опишат интерес "с ваши собствени думи" и след това генерира подбрана селекция от продукти. Функцията позволява на потребителите да разглеждат продукти, използвайки по-разговорен език и е отделна от основната лента за търсене на уебсайта на Amazon.

Говорителят на компанията твърди, че Interests използва големи езикови модели, които превеждат ежедневни думи и изрази в заявки и атрибути, които традиционните търсачки могат да превърнат в препоръки на продукти. Не е ясно обаче на какви модели разчита услугата.

Докато Rufus, чатботът за пазаруване на Amazon, може да предлага продукти като пакети за покупка, съдържащи ибупрофен, Health AI отива по-далеч, предоставяйки на потребителите медицински насоки и съвети за грижа, като например как да се справят със симптомите на настинка или грип.

В сайта на компанията пише, че услугата не може да предостави персонализирани медицински съвети. Някои писания обаче съдържат обозначението "клинично потвърдено", което обозначава информация, която е "прегледана от базирани в САЩ лицензирани медицински лица", казват от Amazon.

Health AI насочва потребителите и към онлайн аптеката на Amazon, заедно с клиничните услуги, предлагани от One Medical - доставчикът на първична медицинска помощ, който придоби за приблизително $3,9 милиарда през 2022 година.

Amazon вече е търговец №1 в САЩ

Онлайн гигант вече е търговец №1 в САЩ

Компанията изпревари Walmart по приходи