В битката на американските ритейлъри има нов победител. Amazon надмина Walmart по тримесечни приходи за първи път в историята, пише Quartz.
Онлайн гигантът отчете по-рано този месец приходи от 187,8 милиарда долара през четвъртото тримесечие. Това надмина продажбите на Walmart за същия период, които възлизат на 180,5 милиарда долара, както компанията съобщи късно вчера.
Въпреки това, водещата позиция на Amazon може да не се запази дълго. Анализаторите прогнозират, че Amazon ще отчете годишни продажби от 700,8 милиарда долара, според FactSet. За Walmart се очакват продажби от 708,7 милиарда долара за текущата фискална година, приключваща през януари.
Победата на Amazon не се дължи непременно на това, че продава повече дрехи и чорапи от Walmart. Приходите на основаната от Джеф Безос компания включват облачни изчисления и рекламни услуги - области, в които Walmart има значително по-малко опит.
"Amazon има по-дълга история в онлайн търговията и забележително ниски средни разходи с огромен брой центрове за изпълнение на поръчки, които могат да доставят пакети на клиентите само за няколко дни", казва пред бизнес медията Бека Селби-Лийч, директор на Центъра за икономическо развитие и бизнес изследвания в Бизнес училището "Бартън" към Държавния университет Уичита.
Тя добавя, че Walmart, от друга страна, наскоро навлезе в конкурентното онлайн пространство, а физическите супермагазини стават все по-скъпи за поддръжка с нарастването на заплатите на служителите и разходите за инвентар. Така веригата превръща големите си магазини в хиперлокални центрове за изпълнение на поръчки, тъй като потребителското търсене на онлайн пазаруване продължава да расте.
Дали Walmart ще "подгони" Amazon и при облачните изчисления? В момента това звучи малко несериозно, но в бизнес за стотици милиарди долари всичко е възможно. Още повече и с оглед факта, че Walmart всъщност разработват cloud платформа за собствени нужди - а именно така започна пътя си AWS, която днес е съществена част от бизнеса на Amazon.