Корейската технологична корпорация Samsung пусна на пазара в Китай своята разплащателна услуга Samsung Pay. С този ход компанията заяви своите амбиции да конкурира аналогичния софтуер Apple Pay, който дебютира на пазара преди месец и половина.
Предимството на приложението на Samsung е, че с него потребителите ще могат освен да си пазаруват и да си плащат билетите в градския транспорт, съобщава сайтът Mashable. Системата на компанията работи в партньорство с местната UnionPay, която има над 5 милиона терминала за безконтактни плащания.
Китай е третият пазар, на който услугата става достъпна. Тя вече работи в Южна Корея и в Щатите.
Samsung Pay има и друго предимство пред Apple Pay. Приложението на американския производител работи само с терминали за безконтактни плащания. Samsung Pay обаче може да се използва и по-стари терминали за кредитни карти, благодарение на технологията MST (magnetic source transmission).
Трудно е обаче да се каже дали новата услуга ще върне интереса на потребителите в Китай към Samsung като бранд. През последните години пазарният дял на марката там продължава да се „топи” на фона на успехите на местните Xiaomi, Huawei и на американската Apple.
Към декември 2015 г. Samsung има дял от 7,7% на пазара на смартфони във втората по големина икономика в света. Това отчита значителен спад от такъв в размер на 18 на сто две години по-рано.