Американският индустриален конгломерат Eaton използва батерии втора ръка от електрическите автомобили на Nissan в своите сгради, за да произвежда електроенергия. Сега компанията води преговори с шест европейски футболни стадиона, за да им помогне да използват батериите за захранване с ток, пише Reuters.
Еaton, която произвежда хидравлични части, трансмисии за камиони и други индустриални продукти, казва, че пазарът е нишов, но очаква да нарасне с 20 пъти до 2022 година.
В Европа, Средния Изток и Африка пазарът ще възлиза на 2,3 милиарда долара до 2025 година според Eaton.
Какво да се прави с вече използваните батерии от електрическите автомобили остава сериозен проблем, след като техният брой нараства, заедно с производството на коли, които са 1,5% от общо 86 милиона автомобила, продадени по света през миналата година.
Еaton взима клетките от батериите на японския автомобилен производител Nissan и ги прегрупира в нови комплекти. Новият продукт се нарича xStorage и захранва както индустриални, така и жилищни сгради с електроенергия.
Системата вече се използва от легендарния стадион на Аякс Амстердам Арена, захранван от батерии втора ръка. Последният проект на компанията Eaton е бил норвежкия стадион Бислет в Осло, който получава част от електричеството си от слънчеви панели.
"Футболната общност е заинтересувана. От по-големите стадиони в Европа, ние преговаряме с 5-6 ", каза старши вицепрезидентът на Eaton Крейг Макдонал.
Освен Tesla, която е сериозен източник на батерии, компанията на Макдонал преговаря и с други автомобилни производители, за да разшири бизнеса си, добавя той, но отказва да назове имена.
Eaton твърди, че решението, което предлага xStorage, е с 20% по-евтино от използването на нови батерии, а от един автомобил Nissan Leaf може да се направят четири такива комплекта.
Освен на Nissan, Еaton разчита и на европейския пазар в лицето на BMW, която осигурява батерии втора ръка от своите модели i3.