Пионерът в сферата на красотата Елизабет Арден отворя вратите на първия си салон през 1910 г. в Ню Йорк. През годините компанията й Elizabeth Arden, Inc. се разширява в международен план и изцяло променя облика на дамската козметика. Козметичният бранд е широко разпространен и днес и е сред най-успешните марки в света.
Арден е родена в Канада на 31 декември през 1881 г. Рожденото й име е Флорънс Найтингейл Греъм. Последна от пет деца, тя е отгледана във фермерско семейство, което едва свързва двата края. За да подпомогне семейството си, тя работи на различни места като по-млада. По-късно учи за медицинска сестра, а след това за кратко е секретарка, преди да емигрира от Канада.
През 1908 г. Греъм се установява в Ню Йорк, където започва работа като асистент на козметик на име Елинор Едир. След като трупа малко опит в индустрията, през 1910 г. Греъм инвестира 1000 долара в салон за красота, който отваря съвместно с Елизабет Хъбард. Той се намира на Пето авеню.
Създаване на световноизвестната марка
През 1914 г. партньорството на Греъм с Хъбард се разпада, но тя избира да остане в индустрията за красота. Отваря собствен салон Red Door и променя името си на Елизабет Арден, като разширява бизнеса си под това име.
Арден наема екип от химици, които разработват крем и лосион за лице. Те са първите артикули в новата й линия от продукти за красота.
Проблемът пред бизнеса е, че по това време гримът се свързва по-скоро с леките жени, отколкото с уважаваните и Арден трябва да измисли маркетингова кампания, за да промени общественото мнение за продуктите за красота. Това, което помага на Арден, е фактът, че когато близките кадри във филмите стават популярни по онова време и гримът става по-приемлив.
През 1914 г. заминава за Франция, за да научи нови козметични практики. Там козметиката вече е широко възприета. До 1915 г. марката се разраства и тя започва да прави продажби на международния пазар.
По-късно бизнесът й стига до Южна Америка и Австралия. До 30-те години на миналия век компанията процъфтява и дори успява да се справи завидно добре и по време на Голямата депресия, печелейки повече от 4 милиона долара годишно.
Любопитен факт от кариерата й е това, че разработва специална линия козметика за жени, които служат в армията.
През 1934 г. Елизабет Арден превръща летния си дом в Мейн в спа център Beauty Spa, а след това разширява своята гама от луксозни спа центрове на национално и международно ниво.
Един от най-големите конкуренти на Арден е полският предприемач в сферата на красотата Хелена Рубинщайн. Въпреки, че никога не са се срещали лично, двете жени работят здраво и се състезават в стремеж да се надминат една друга при разработването на нови продукти.
През 1962 г. френското правителство награждава Арден с Légion d'Honneur - най-високият френски орден за заслуги, като признание за нейния принос в козметичната индустрия.
Арден се посвещава и на страстта си, свързана със състезателни коне. През 1945 г. основава фермата Мейн Шанс, а на следващата година вече е на корицата на списание TIME с разказ за успеха си в доминирания от мъжете свят на конни надбягвания. През 1947 г. чистокръвният й кон на име Джет Пайлът печели състезанието Кентъки Дерби в Луисвил.
Арден умира в Ню Йорк на 18 октомври 1966 г. Едва след смъртта й обществеността научава възрастта й, която тя е криела приживе.
С упорство и умения Арден превърнала компанията си в една от признатите и най-успешни марки в света. Арден отваря повече от 100 салона по целия свят и има линия с приблизително 300 козметични продукта. През 1971 г. компанията е закупена от Eli Lilly за 38 милиона долара.