Да преодолеете фактът, че сте отхвърлени или че ваша идея не е приета добре в трудно, но това е необходимо умение, което трябва да овладеете, ако искате да бъдете успешни. Това смята милиардерът .
Той е съосновател на марката продукти за коса Paul Mitchell и компанията за производство на текила Patrón Spirits. По думите му това е най-добрият съвет, който може да даде на някой, който иска да започне собствен бизнес. Според милиардера това е урок, който той научил по трудния начин.
Преди 79-годишният предприемач да стане богаташ със забележителната нетна стойност от 3 милиарда долара, му се е налагало да работи като продавач на различни стоки като енциклопедии и шампоан. Предизвикателството в тази работа за него е било, че трябвало да ходи при потенциалите клиенти от врата до врата, докато в същото време живее в колата си.
За тази своя първа работа той си спомня: "Чуках на много врати. Хората не искат да ме пускат вътре. Това ме научи как да се справя с отхвърлянето, без да ме притеснявасе чувствам зле" споделя той.
"Бъдете готови за много откази", съветва ДеДжория. "Ако сте подготвени и знаете, че това е възможно да се случи, колкото и да сте работили, то тогава може да се поучите от подобна ситуация", споделя той, цитиран от CNBC Make It.
През 1980 г. той се запознава с фризьора Пол Мичъл и стартира едноименния бизнес. Тогава милиардер преживя повече отхвърляне. Основният инвеститор се оттегля, оставяйки компанията само със 700 долара. В рамките на едно десетилетие тя надхвърли 100 милиона долара годишни продажби, което накара ДеДжориа да вложи "няколко милиона" от собствените си средства в съосноваването на Patrón през 1989 г.
Отново обаче следва отхвърляне: ДеДжориа не знае нищо за алкохолната индустрия и се опитва да продаде първокласна текила поне два пъти по-скъпа от другите марки. Той обаче упорства защото смятам че това е "най-съвършената текила, правена някога". Все пак идва и успехът. През 2018 г. Patrón беше придобит от Bacardi Limited в сделка на стойност 5,1 милиарда долара.
След тези уроци ДеДжориа казва, че независимо дали започвате бизнес или не, все някога ще станете жертва на отхвърляне - в личния си живот и в бизнеса си.
Единственият въпрос е как ще реагирате на това. Ако го приемете като урок, то може да ви направи да успеете в дългосрочен план, според психолозите. Това е така, защото хората, които живеят в постоянен страх от провал или отхвърляне, е по-малко вероятно да поемат рискове или да се възползват от възможностите, когато им се предоставят.
Що се отнася до бизнеса, ДеДжориа съветва бъдещите предприемачи да не позволяват отхвърлянето да ги обезсърчава да се отказват, ако вярват в продукта или услуга, която предлагат, дори ако другите не са на същото мнение в началото. "Клиентите винаги ще плащат за качество, дори ако това, което продавате, е по-скъпо от съществуващите алтернативи", добавя той.