Около 90 на сто от виното, което се произвежда у нас, се реализира на вътрешния пазар. Това коментира Цветелина Николова, изпълнителен директор на винарска изба в Сутрешния блок на България Он Ер.
По нейни данни най-голям интерес към българското вино има от Полша и Китай, а напоследък следвани от Швейцария и САЩ.
През последните години се опитваме да повишим имиджа на българското вино извън страната, подчерта Николова. Според нея показваме добър положителен резултат, но преди сме се справяли и по-добре.
„Засилва се тенденцията производителите да залагат на по-малко, но по-качествено количество вино", отбеляза Николова.
Според нея най-доброто вино се получава, когато винарската изба, която го произвежда, има собствени лозя.
"Когато има лозе, няма как да не се получи. Можеш да контролираш качеството, може да инвестираш, колкото похват имаш - да получиш едни добри лозя, да получиш съответно едно добре грозде и да се работи по-малко в избата. Да може виното, което се получи да е истинско и да има вкуса на грозде, а не на нещо друго." - обясни Николова.