2,5 млрд. лева са нужни на жп инфраструктурата, за да е надежден и напълно безопасен железният път, съобщи "Дарик Радио" днес.
В предаването "Портфейл" зам.-генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Веселин Кожухаров заяви, че ако се предвиди 3 годишна рамка на бюджетиране, железниците могат да организират така работата си, че дори да излязат на печалба.
Нужни са поне 90 млн.лева без ДДС за жп линиите и допълнителни пари за инфраструктурата, за да е поносимо състоянието на железниците.
Има проект, да се създаде собствено електроразпределително дружество към НКЖИ и телекомуникационна мрежа, към която вече проявяват интерес доста оператори.
Всъщност тези планове не са нови, но досега законодателството не е позволявало реализацията им, каза Кожухаров.
С 2% са се увеличили пътниците в БДЖ за първите 8 месеца на годината, сравнено със същия период на миналата година. Това в относителен дял е 385 000 повече пътници, което се дължи на пуснатите в движение нови мотриси и намаленията за учениции, съобщават от дружеството.
Проблемът в БДЖ е липсата на пари, каза изпълнителният директор на БДЖ Олег Петков. "Най-евтиният финансов ресурс е от бюджета, затова се обръщаме първо към него. Другият е кредитният ресурс, но трябва да изчакаме възможностите на държавата и тогава се обръщаме към кредитите", продължи Петков.
Очаква се след 1.01.2007 да се реализират 3 проекта с европари, за обновяване на жп линията в участъците: Видин-София-Кулата ; Мездра-Горна Оряховица; Пловдив-Бургас. По същото време ще започне строителството на Дунав мост 2 и проектите ще вървят паралелно, съобразявайки се с него.